(057) 727 70 90
(067) 546-53-73
(066) 332-97-99
(073) 442-39-26
(067) 573-53-83 (Viber)
з 8-30 до 21-00 (пн-пт)з 9-30 до 21-00 (сб)Зателефонуйте мені
Укр.Рус.
Змінити мову сайту
Кошик
0
123-Ф281055У
Українська література. 8 клас: розробки уроків (серія "Сучасний майстер-клас")
Паращич В.В.
123-Ф281055У

Українська література. 8 клас: розробки уроків (серія "Сучасний майстер-клас")

Паращич В.В.

Кількість сторінок:288

Формат, мм:145х210

Weight:0.2150 кг

Обкладинка:М'яка

Мова видання:Укр.
Анотацiя
Посібник укладено відповідно до чинної програми. Він містить 70 уроків з української літератури: звичайних і нетрадиційних, формування вмінь і навичок, контролю й корекції знань та ін. Майже до кожного уроку автор надає додатковий матеріал, що забезпечує вчителя докладними біографіями письменників, історичними, етнографічними довідками тощо.
До посібника додається скретч-картка для завантаження безкоштовного електронного додатка: календарного плану, розробок уроків із презентаціями та додаткових матеріалів до уроків.

Ви можете замовити електронну версію у захищеному форматі PDF. Для цього натисніть на "Придбати електронну версію".
Turn Expand
Змiст

Передмова

Урок № 1. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору

Урок № 2. Українські історичні пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецькотатарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»)

Урок № 3. Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк»)

Урок № 4. Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою

Урок № 5. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія життя Марусі Чурай. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки»

Урок № 6. Пісні Марусі Чурай. «Засвіт встали козаченьки». Виразне читання поезії напам’ять

Урок № 7. Пісні Марусі Чурай. «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю». Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи

Урок № 8. Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум. Кобзарі та лірники — виконавці народних дум

Урок № 9. Українські народні думи. «Маруся Богуславка». Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі

Урок № 10. Українські народні думи. «Маруся Богуславка». Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. Морально-етична проблематика

Урок № 11. Позакласне читання. Дума «Буря на Чорному морі»

Урок № 12. Контрольна робота за темами «Вступ», «Усна народна творчість»

Урок № 13. Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання

Урок № 14. Тарас Шевченко. «Думи мої, думи мої…» (1847), «Ой три шляхи широкії…». Усвідомлення власної місії поета. Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю

Урок № 15. Тарас Шевченко. «Мені однаково, чи буду…» Роздуми автора про власну долю, долю України

Урок № 16. Тарас Шевченко. «Мені однаково, чи буду…». Виразне читання поезії напам’ять

Урок № 17. Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія й дійсність як провідні мотиви її поезії. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…»

Урок № 18. Леся Українка. «Хотіла б я піснею стати…». Тема гармонійного єднання людини з природою. Виразне читання напам’ять

Урок № 19. Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми й мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності

Урок № 20. Леся Українка. «Давня казка». Проблеми й мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності

Урок № 21. Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Патріотичний пафос вірша «Любіть Україну!»

Урок № 22. Володимир Сосюра. «Васильки», «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»). Щирість ліричного самовираження. «Васильки» — взірець інтимної лірики

Урок № 23. Контрольна робота за творчістю Т. Шевченка, Лесі Українки, В. Сосюри

Урок № 24. Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд». Щирість почуттів поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів

Урок № 25. Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі.

Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»)

Урок № 26. Василь Голобородько. «Наша мова», «Теплі слова». Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок

Урок № 27. В. Герасим’юк. «Чоловічий танець». Розмаїття сучасної лірики. Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу з відчуттям сучасної присутності в ньому

Урок № 28. І. Малкович. «Із янголом на плечі», «З нічних молитов». Прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя

Урок № 29. А. Мойсієнко. «Жовтень жовті жолуді»

Урок № 30. І. Павлюк. «Дівчинка»

Урок № 31. Г. Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…»

Урок № 32. Контрольна робота за творчістю В. Підпалого, В. Голобородька, представників сучасної української поезії

Уроки № 33–34. Література рідного краю. Ознайомлення з творами письменниківземляків

Урок № 35. Національна драма. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Короткі відомості про життя та творчість видатного українського драматурга XIX ст., про театр корифеїв

Урок № 36. Іван Карпенко-Карий. Трагікомедія «Сто тисяч» — класичний взірець українського театру корифеїв

Урок № 37. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи

Урок № 38. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей — наскрізна й «вічна» у світовому мистецтві

Урок № 39. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Засоби сатиричного змалювання героїв

Урок № 40. З української прози. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Коротко про письменника. Пригодницький, романтичний сюжет повісті «Дорогою ціною»

Урок № 41. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Вічний тип шукача правди

Урок № 42. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Сюжет. Протест Остапа й Соломії. проти кріпосницької наруги — протест проти будь-якого насильства над людиною

Урок № 43. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття

Урок № 44 Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною». Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Час і вічність у повісті, символічні образи. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії

Урок № 45. Позакласне читання. Повість О. Гончара «Бригантина»

Урок № 46. Контрольна робота за творчістю І. Карпенка-Карого та М. Коцюбинського

Урок № 47. Олександр Довженко. «Ніч перед боєм». Видатний український кінорежисер і письменник. його оповідання про Другу світову війну. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття

Урок № 48. Олександр Довженко. «Ніч перед боєм». Образи діда Платона й діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів

Урок № 49. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання. Сюжет

Урок № 50. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Сюжет

Урок № 51. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»

Урок № 52. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Проблема особистості в сучасному світі

Урок № 53. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Особливості композиції твору

Урок № 54. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»

Урок № 55. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення, свободи і неволі, особистості і натовпу, дійсності і мрії

Урок № 56. Позакласне читання. Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Марію Приймаченко та ін. (із серії «Життя видатних дітей»)

Урок № 57. Контрольна робота за творчістю О. Довженка, Н. Бічуї, В. Дрозда

Урок № 58. Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони»

Урок № 59. Юрій Винничук. «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько — поет і християнин

Урок № 60. Юрій Винничук. «Місце для дракона». Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви

Урок № 61. Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя й пригоди школярів із села Великі Чаплі. Сюжет

Урок № 62. Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Сюжет

Урок № 63. Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя й пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше

побачення

Урок № 64. Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору

Урок № 65. Позакласне читання. Ю. Винничук. «Легенди Львова»

Уроки № 66–67. Література рідного краю. Ознайомлення з творами письменників-земляків

Урок № 68. Контрольна робота за творчістю Ю. Винничука, В. Чемериса та письменників рідного краю

Урок № 69. Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися протягом року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення

Урок № 70. Урок-підсумок
Turn Expand
ДодаткиВiдгуки Залишити вiдгук
Залишити вiдгук
обновить
Оновити
Поля з (*) є обов’язковими для заповнення.
До цієї позиції безкоштовно додається скретч-картка