Вступне слово 3
Урок № 1 Історія як наука 9
Урок № 2 Історія і час, історична карта 18
Уроки № 3—4 Історичні джерела 27
Урок № 5 Мова як джерело знань про минуле. Фольклор 37
Урок № 6 Географічні назви в історичній науці 44
Уроки № 7—8 Практичне заняття «Про що можна довідатися із сімейного фотоальбому. Родинне дерево» 52
Уроки № 9—10 Практичне заняття «Які назви в моєму рідному місті (селі) нагадують про минуле» 56
Урок № 11 Тематичне оцінювання за розділом І «Звідки і як історики довідуються про минуле» 59
Урок № 12 Люди в історії 62
Урок № 13 Події та явища в історії 70
Урок № 14 Житло і побут давніх українців 77
Уроки № 15—16 К иївські князі 85
Урок № 17 Українське козацтво у битвах і походах 97
Урок № 18 Українське село і місто у XVIII — на початку ХІХ ст. 105
Урок № 19 Відкриття Харківського університету та його вплив на українську культуру 113
Урок № 20 Українці в революції 1917—1920 рр.. 120
Урок № 21 Р адянська модернізація України 131
Урок № 22 Україна в роки Другої світової війни. Велика Вітчизняна війна 140
Урок № 23 Проголошення незалежності України 149
Урок № 24 Практичне заняття «Про що і про кого розповідає історія мого краю» 159
Урок № 25 Тематичне оцінювання за розділом II «Про що і про кого розповідає історія» 161
Уроки № 26—27 Храми та ікони 167
Урок № 28 К ниги і мініатюри 178
Урок № 29 Замки і палаци 185
Урок № 30 Вулиці і площі 196
Урок № 31 Парки і сади 203
Урок № 32 Практичне заняття «Які історичні пам’ятки мого міста (села), рідного краю розповідають про минуле» 210
Урок № 33 Практичне заняття «Моя уявна подорож історичними місцями України» 212
Урок № 34 Тематичне оцінювання за розділом ІІІ «Які пам’ятки є частиною історії» 215
Урок № 35 Узагальнення з курсу вступу до історії. Роль громадян, історичної думки, музеїв та архівів у збереженні минулого України 219