(057) 727 70 90
(067) 546-53-73
(066) 332-97-99
(073) 442-39-26
(067) 573-53-83 (Viber)
з 8-30 до 21-00 (пн-пт)з 9-30 до 21-00 (сб)Зателефонуйте мені
Укр.Рус.
Змінити мову сайту
Кошик
0
123-Д281054У
Зарубіжна література. 8 клас. Розробки уроків. Сучасний майстер-клас
123-Д281054У

Зарубіжна література. 8 клас. Розробки уроків. Сучасний майстер-клас

Weight:0.1700 кг

Обкладинка:М'яка

Мова видання:Укр.
Анотацiя
Посібник допоможе вчителю: якісно і швидко підготуватися до заняття, застосовувати різноманітні методи й форми навчання, зробити урок цікавим та інформативним, залучити учнів до творчої спавпраці, об'єктивно оцінити набуті учнями знання, збагатити власний педагогічний досвід +безкоштовний електронний додаток. Автори: Столій Л.І., Полулях Н.С.

Ви можете замовити електронну версію у захищеному форматі PDF. Для цього натисніть на "Придбати електронну версію".
Turn Expand
Змiст
Передмова 3

Календарне планування 5

ВСТУП

Урок № 1. Література і культура. Літературний процес.

Основні літературні епохи, напрями, течії 11

Урок № 2. Роди літератури: епос, лірика, драма.

Їхні характерні ознаки 14

СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА

ЯК ПАМ’ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ

Урок № 3. Світові релігії. Священні книги народів світу.

Загальнокультурне значення священних книг 16

Урок № 4. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності

II—I тисячоліть до н. е. Образи ведійської

міфології 20

Урок № 5. Біблія: структура, символічний зміст, ключова

ідея книги 22

Урок № 6. Старий Заповіт. Розповідь про створення світу.

Моральний зміст сюжетів про Каїна і Авеля

та десяти заповідей 24

Урок № 7. Новий Заповіт. Моральний зміст Нагірної

проповіді Христа. Художні та ідейні особливості

притч про сіяча і немилосердного боржника 29

Урок № 8. Розвиток зв’язного мовлення. Конференція

«Утілення сюжетів і образів Біблії в мистецтві» 32

Урок № 9. Коран — головна книга ісламу.

Будова Корану, охоплення в ньому різних сфер

людського життя 34

Урок № 10. Контрольна робота № 1 за темою «Священні

книги людства як пам’ятки культури і джерело

літератури». Написання твору 36

АНТИЧНІСТЬ

Урок № 11. Поняття про античність. Культура Давньої Греції

та Риму. Основні риси, періоди, роди і жанри

античної літератури 38

Урок № 12. Міфи троянського циклу: «Троя», «Паріс

викрадає Єлену», «Троянський кінь». Ключові

образи циклу 40

Урок № 13. Твір Гомера «Іліада». Епізод двобою Ахілла

й Гектора. Образи ахейського та троянського

героїв 43

Урок № 14. Образи Ахілла й Пріама у двадцять четвертій

пісні «Іліади» Гомера. Гуманістичний зміст

«Іліади» 47

Урок № 15. Лірика Давньої Греції: виникнення, основні види.

Творчість Тіртея. Уславлення хоробрості в поезії

Тіртея «Добре вмирати тому, хто, боронячи рідну

країну…» 50

Урок № 16. Життя і творчість Сапфо. Звернення до богині

кохання у вірші «До Афродіти» («Барвношатна

владарко, Афродіто…» 53

Урок № 17. Особливості давньогрецького театру. Основні

жанри давньогрецької драми. Трагедія Есхіла

«Прометей закутий» 55

Урок № 18. Трагедія Есхіла «Прометей закутий»: конфлікт,

центральний образ, ідея твору 57

Урок № 19. Урок позакласного читання. Трагедія Софокла

«Антігона». Доля головної героїні трагедії 60

Урок № 20. «Золота доба» давньоримської літератури. Життя

і творчість Вергілія. Міфологічна основа поеми

Вергілія «Енеїда». Заспів до поеми 63

Урок № 21. Поема Вергілія «Енеїда». Утвердження ідеї величі

Римської держави у творі 66

Урок № 22. Життя і творчість Квінта Горація Флакка. Тема

мистецтва і призначення митця у творі Горація

«До Мельпомени». Розуміння автором значення

свого доробку 70

Урок № 23. Життя і творчість Публія Овідія Назона. Трагедія

відторгненого поета в автобіографічній елегії Х

(«Життя поета») з циклу «Сумні елегії» 74

Урок № 24. Контрольна робота № 2 за темою «Античність» 77

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

Урок № 25. Середньовіччя як доба, її хронологічні межі

та специфічні ознаки. Релігія, філософія

та культура в добу Середньовіччя. Основні жанри

середньовічної літератури на Заході і Сході 81

Урок № 26. Своєрідність середньовічної китайської літератури.

Китайський лірик Лі Бо. Основні теми і мотиви

творчості поета. Своєрідність пейзажів у віршах

«Печаль на яшмовому ґанку», «Сосна біля

південної галереї» 84

Урок № 27. Китайський поет Ду Фу. Образ ліричного героя,

його сприйняття життя і дума про батьківщину

у віршах «Пісня про хліб і шовк», «Весняний

краєвид» 88

Урок № 28. Розквіт персько-таджицької лірики, її видатні

представники. Життя і творчість Омара Хайяма.

Жанр рубаї. Роздуми про життя людини

у філософських рубаї Хайяма 92

Урок № 29. Утвердження права людини на щастя, прагнення

до радощів життя в поезії Омара Хайяма.

Лаконізм і тематична різноманітність рубаї поета 94

Урок № 30. Урок позакласного читання. Життєвий шлях

і творчість Рудакі 97

Урок № 31. Французький середньовічний героїчний епос.

«Пісня про Роланда». Історична основа твору

й поетичне переосмислення в ньому реальних

подій 99

Урок № 32. «Пісня про Роланда»: патріотична тема твору,

зображення героїчної боротьби франків проти

іновірців 101

Урок № 33. Образ Роланда — головного героя поеми «Пісня

про Роланда». Хоробрість і могутність лицаря 104

Урок № 34. Розвиток зв’язного мовлення. Диспут

«Істинний герой, поняття про честь і зраду

в середньовічному епосі “Пісня про Роланда”» 107

Урок № 35. Життя і творчість італійського поета Данте

Аліг’єрі. Сонет 11 («В своїх очах вона несе

кохання…»). Утілення в сонеті краси високого

почуття кохання 108

Урок № 36. Контрольна робота № 3 за темою «Середньовіччя». 111

ВІДРОДЖЕННЯ

Урок № 37. Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі.

Характерні риси ренесансної культури

і літератури. Поняття про гуманізм 116

Урок № 38. Життя і творчість Франческо Петрарки. Лірична

збірка Петрарки «Канцоньєре». Тема кохання

в сонетах № 61, 132. Образ ліричного героя 118

Урок № 39. Англійське Відродження та його видатний

представник Вільям Шекспір. Життя і творчість

В. Шекспіра. Особливості сонетів поета. Ідейний

зміст сонета № 66 122

Урок № 40. Тема кохання в сонетах Вільяма Шекспіра № 116,

130. Образ «смаглявої леді» 127

Урок № 41. Театр англійського Відродження. Трагедія

В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Конфлікт

справжнього почуття і забобонів у трагедії 130

Урок № 42. Оспівування чистого пристрасного кохання в п’єсі

В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Трагедія

і торжество кохання героїв 134

Урок № 43. Ідейно-художні особливості трагедії В. Шекспіра

«Ромео і Джульєтта» 137

Урок № 44. Розвиток зв’язного мовлення. Урок-семінар

«Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві»140

Урок № 45. Життєвий шлях М. де Сервантеса.

Історія створення роману «Дон Кіхот».

Пародійний характер твору 142

Урок № 46. Образ головного героя роману М. де Сервантеса

«Дон Кіхот». Мандри Дон Кіхота в пошуках

справедливості 145

Урок № 47. Дон Кіхот і Санчо Панса як утілення високої мрії

і прагматизму (за романом М. де Сервантеса

«Дон Кіхот» 148

Урок № 48. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної

дійсності в романі М. де Сервантеса. Поняття

«донкіхотство». Широта філософського змісту

твору 151

Урок № 49. Урок позакласного читання. Життя і творчість

іспанського драматурга Лопе де Веги. Головні

образи, конфлікт та ідея комедії «Собака на сіні». 155

Урок № 50. Контрольна робота № 4 за темою «Відродження».158

БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ

Урок № 51. Бароко як художній напрям у європейській

літературі та інших видах мистецтва. Видатні

представники європейського бароко 163

Урок № 52. Луїс де Гонгора-і-Арготе. Вірш «Галерник». Тема

людини і долі у творі. Образ ліричного героя 165

Урок № 53. Життя і творчість Джона Донна. Цикл «Священні

сонети». Напруга почуттів ліричного героя

в сонеті № 19 («Щоб мучить мене…» 168

Урок № 54. Історичні умови, філософське та естетичне

підґрунтя класицизму. Характерні ознаки

класицизму як художнього напряму. Життя

і творчість Мольєра 171

Урок № 55. Мольєр — майстер класицистичної комедії.

Висміювання в комедії «Міщанин-шляхтич»

безпідставних претензій пана Журдена

на аристократизм 175

Урок № 56. Тематика і проблематика твору Мольєра

«Міщанин-шляхтич». Загальнолюдське значення

комедії 179

Урок № 57. Засоби творення комічного в комедії Мольєра

«Міщанин-шляхтич». Роль сміху у творі 183

Урок № 58. Урок позакласного читання. Суспільні та моральні

проблеми комедії Д. Фонвізіна «Недоросток» 186

Урок № 59. Контрольна робота № 5 за темою «Бароко

і класицизм». Написання твору 190

ЛІТЕРАТУРА ХХ—ХХІ СТ.

Урок № 60. Видатний представник французької літератури

ХХ ст., підкорювач неба і письменник Антуан де

Сент-Екзюпері. Життя і творчість письменника.. 191

Урок № 61. Знайомство з головним героєм казки-притчі

А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» 195

Урок № 62. Вигаданий космос і реальні людські взаємини

в казці А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».197

Урок № 63. Діти й дорослі в казці А. де Сент-Екзюпері

«Маленький принц». Суть протиставлення світу

дитинства і світу дорослих 201

Урок № 64. Художня своєрідність казки А. де Сент-Екзюпері

«Маленький принц»: особливості жанру, зміст

символічних образів 204

Урок № 65. Розвиток зв’язного мовлення. Твір-роздум

«Розмова з маленьким принцом» (уявний

діалог з літературним героєм про найважливіші

проблеми життя 207

Урок № 66. Життя і творчість Річарда Баха. Повість «Чайка

Джонатан Лівінгстон». Утілення в образі чайки

Джонатана людського прагнення до високої мети.208

Урок № 67. Сюжет твору Р. Баха «Чайка Джонатан

Лівінгстон» як метафора людського буття.

Художній конфлікт і можливість його подолання.

Притчевий характер твору 212

Урок № 68. Урок позакласного читання. Життя і творчість

І. Буніна. Протиставлення зовнішньої краси

внутрішньому моральному каліцтву в оповіданні

«Красуня» 217

Урок № 69. Контрольна робота № 6 за темою «Література

ХХ—ХХІ ст.» 220

УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Урок № 70. Змагання «Літературний калейдоскоп».

Узагальнення та систематизація матеріалу,

вивченого протягом року 226

ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 231
Turn Expand
Вiдгуки Залишити вiдгук
Залишити вiдгук
обновить
Оновити
Поля з (*) є обов’язковими для заповнення.