Каталог
Е-книги
Графік роботи:
з 9-00 до 21-00 (пн-пт), з 10-00 до 19-00 (сб)
з 9-00 до 21-00 (пн-пт), з 10-00 до 19-00 (сб)
Каталог
Е-книги
Ґаджети vs. книжки: рівновагу відновлено
28.12.2019
Поради батькам
Всі ми знаємо про користь читання паперових книжок і бажаємо прищепити дітям любов до них. Проте малеча більше полюбляє бавитись із гаджетами. У сучасному світі є багато рішень цього питання. Відтепер ґаджети допомагатимуть полюбити книжки!
 
Те, що читання розвиває грамотність, збільшує словниковий запас, тренує пам’ять, знають усі. Але чи відомо вам, що читання також корисне для розвитку творчих здібностей та емпатії, на відміну від гаджетів? Справа у тому, що події та переживання персонажів у книгах описуються дуже детально, даючи читачу можливість поставити себе на місце героїв. Це неймовірно цінне вміння для дитини, й існує думка, що його неможливо здобути іншим шляхом. Адже у кіно чи на відео ми бачимо вже готову картинку, тобто виступаємо у ролі глядачів і не беремо участь у «вирішенні конфлікту». 
 

 
Ґаджети по-своєму теж корисні. Завдяки ним ми дивимося фільми та мультики, слухаємо музику. До того ж сьогодні розробники програм пропонують безліч додатків та ігор, що сприяють розвитку пам’яті, логічного мислення, надають нову інформацію про оточуючий світ.
 

 
Отож і книжки, і ґаджети (при розумному використанні) важливі для повноцінного розвитку дитини. Як же діяти батькам, щоб збалансувати використання смартфонів та читання книжок?
 

 
Одним із варіантів виходу є інтерактивні книжки. На прикладі наших незвичайних книг «Зайченя шукає маму» і «Котик хоче гратися» поглянемо, як це працює. Вони зовсім не містять тексту і являють собою багатосторінковий лабіринт. На кожній сторінці малюк має обрати номер наступного розвороту, де герой книги буде шукати своїх друзів або маму. Звірятко разом із читачем потрапляють у різні ситуації і кожен раз обирають, куди вирушити далі, самі будують свій маршрут. Ці книжки містять qr-код на обкладинці, який можна зчитати ґаджетом і перейти на електронну сторінку з аудіосупроводом. Тобто гортаючи сторінки книжки, малюк одночасно користується і книжкою, і ґаджетом, натискаючи на ньому обрані цифри і прослуховуючи запис. До речі, аудіосупровід для наших книжок записувала чарівна українська актриса Ганна Волошина.
 

 
Грати у подібні ігри краще починаючи з двох років – це той вік, коли дитина вже потроху починає цікавитись книжками не тільки як об’єктом для кусання. Краще за все, якщо дитина буде займатися з інтерактивною книжкою разом із батьками. По-перше, сумісна діяльність зближує, по-друге, малюк буде бачити, що дорослі також цікавляться книжками, інакше з кого ж йому брати приклад? І, по-третє, дитині спочатку буде важко самій розібратися з незрозумілими цифрами і додатком у ґаджеті. Але в жодному разі не примушуйте крихітку продовжувати заняття, якщо їй стало нудно.  Зберігайте радісну і невимушену атмосферу під час занять, пояснюйте і показуйте власним прикладом, що книжка і гаджет можуть бути однаково цікавими.


Анастасія Рябуха
Помічниця провідного редактора
ВГ "Маг"

Сподобалася стаття? Розкажіть друзям:
Поділитися: