Каталог
Е-книги
Графік роботи:
з 9-00 до 21-00 (пн-пт), з 10-00 до 19-00 (сб)
з 9-00 до 21-00 (пн-пт), з 10-00 до 19-00 (сб)
Каталог
Е-книги
ПАМ’ЯТЬ ТА УВАГА ДОШКІЛЬНЯТ
05.11.2021
Поради батькам

Турботливі батьки переймаються питанням: як закласти основи гарної пам’яті й уваги, щоб розвинути здібності, розкрити таланти у дітей, запобігти труднощам у навчанні і набутті знань та умінь?

Пам’ять буває довільною (свідоме запам’ятовування інформації) і мимовільною (заснованої на емоціях та інтересі).

Пам’ять буває короткочасною (точне відтворення через кілька десятків секунд після одноразової демонстрації інформації) та довготривалою (відтворення інформації через досить тривалий час).

Залежно від того, які відчуття переважають, говорять про пам’ять зорову, слухову, емоційну та інші.

Зорова пам’ять пов’язана із збереженням та відтворенням зорових образів.

Слухова пам’ять — це гарне запам’ятовування та точне відтворення різноманітних звуків, наприклад, музичних або мовленнєвих. Цей вид пам’яті має особливо велике значення для розвитку дитини. Майже усе, що відомо дошкільнику, він дізнався на слух. Цим самим способом він засвоюватиме до 70% інформації, навчаючись у школі.

Емоційна пам’ять — це пам’ять на емоційні переживання. На емоційній пам’яті заснована міцність запам’ятовування матеріалу: те, що у дитини викликає емоції, запам'ятовується легко і на більш тривалий термін.

Іноді батьки скаржаться на погану пам’ять своїх дітей. Часто проблема криється у механічному запам’ятовуванні матеріалу, який дитина не спроможна ані зрозуміти, ані уявити. Дитина може цілий день зубрити і не вивчити те, що не викликає у неї інтересу, емоцій та асоціацій.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З РОЗВИТКУ ПАМ’ЯТІ У ДІТЕЙ

- Познайомте дитину з різними прийомами запам’ятовування. Для дошкільнят буде корисно пограти в ігри з ейдетики (ігри: «Мемо», «Парочки», «Що змінилось?», «Мультфільм» та інші);

- Пояснюючи нову тему, налаштовуйте дитину на уявлення, фантазування, а не на запам’ятовування. Щоразу починайте навчання з магічних слів «Уяви собі!»;

- Пояснюйте матеріал, який запам'ятовує дитина, зрозумілою мовою. Пропонуйте дитині детально описувати уявні образи та відчуття;

- Розподіліть вивчення матеріалу на невеликі часові відрізки. Малими порціями матеріал запам’ятовується швидко і надовго;

- Попросіть дитину повторити наступного дня вивчений матеріал;

- Зацікавте дитину тією інформацією, яку вона вивчає, оскільки висока мотивація навчання дуже позитивно впливає на пам’ять;

- При появі у дитини явних ознак втоми зробіть перерву.

Увага — це природна функція людської психіки зацікавленого сприймання інформації, вибіркова спрямованість процесу свідомості. Рівень розвитку уваги багато в чому визначає успішність навчання.

У дошкільника переважає мимовільна увага. Дитина ще не може керувати своєю увагою і часто знаходиться під владою зовнішніх вражень. Проявляється це у швидкому відволіканні, неможливості зосередитися на чомусь одному, у частій зміні діяльності.

Ще до початку навчання у школі у дитини поступово формується довільна увага. Довільна увага розвивається поступово, із розвитком окремих його властивостей, таких як обсяг, концентрація, розподіл і переключення, стійкість. Якщо батьки надають дитині допомогу, тоді увага розвивається досить інтенсивно.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ІЗ РОЗВИТКУ ПРОЦЕСІВ УВАГИ У ДІТЕЙ

Усі властивості уваги значно розвиваються внаслідок систематичних вправ (протягом мінімум восьми місяців). При виконанні завдань враховуйте індивідуальні особливості та темп діяльності, в якому працює дитина.

Приклади вправ:

- Викладання візерунка мозаїки;

- Викладання фігури з паличок за зразком;

- Винятки зайвого;

- Знаходження відмінностей між двома схожими картинками;

- Знаходження двох однакових предметів серед інших;

- Нанизування намистин за зразком;

- Малювання по клітинках;

- Знаходження певної літери в тексті.

Усуньте усі відволікаючі фактори під час виконання вправ.

В інтернет-магазині «Ранок» можна придбати ігри та розмальовки, які допоможуть прокачати пам'ять та увагу дітей різного віку: 

- Серія «Знайди пару»

- Серія «МЕМОгра»

- Серія «Кумедний вімельбух»

- Серія «Розмальовки-хованки»

 

Жанна Тарасова

інструкторка-методистка із розвитку пам’яті, швидкого читання, ментальної арифметики,

запрошена тренерка першого в Україні Освітнього центру для педагогів, батьків і дітей «Я І МОЯ ШКОЛА»

Сподобалася стаття? Розкажіть друзям:
Поділитися: