(057) 727 70 90
(067) 546-53-73
(066) 332-97-99
(073) 442-39-26
(097) 053-26-73 
з 8-30 до 21-00 (пн-пт)
from 9-00 to 21-00 (Sat)
Зателефонуйте мені
Укр.Рус.
Змінити мову сайту
Basket
0
Важливо! Увага

Ми багато говоримо про організацію робочого процесу, про планування дій, завдань, про режим дня у школярів. Для чого це все? Часта відповідь: щоб усе встигати, бути організованим. Я б сказала – щоб бути ефективним і правильно розподілити запас своєї енергії на виконання завдань. Він бо у нас вичерпується і на відновлення потрібен певний час. Найголовніше витратити цей запас на продуктивну роботу, а не на навколишні шуми, так звані хронофаги – поглиначі часу. 
 
З чого почати? Можливо ви здивуєтеся, але наш режим, планування завдань починається із – уваги. Вміння фокусуватися на виконанні конкретної дії зараз, вміння концентруватися, не переключатися часто і є запорукою хорошого тайм-менеджменту й успішної роботи. Режим школяра – навички того самого тайм-менеджменту.
 
Увага обслуговує важливі процеси, що працюють на виконання завдання: мислення, запам’ятовування, сприйняття. Ми не можемо в  чистому вигляді працювати над увагою, але можемо розвивати її властивості.
 
1) Обсяг уваги – кількість символів, що ми сприймаємо одночасно. Властивість зростає із ростом мозку.
 
2) Стійкість уваги – вміння концентруватися на об’єкті. У молодших школярів цей час в середньому 7 хвилин, у дорослих максимум 25 хвилин. Це значить, новий матеріал потрібно встигнути пояснити за цей час. 
 
Проводилися дослідження щодо впливу цифрових ґаджетів на можливість утримувати увагу певний час. Виявилося: сучасна людина, яка часто сприймає інформацію через цифровий екран, може утримувати увагу до 8 с, це на рівні можливостей золотої рибки. Отже, для тренування стійкості уваги краще застосовувати не екранні технології. Насправді важко концентрувати погляд на екранному зображенні. Це викликає головний біль. Саме тому сприйняття картинок через монітор поверхневе. І важливо, щоб такий поверхневий спосіб сприйняття інформації не переходив на інші види діяльності.  
 
3) Переключення уваги – переміщення концентрації на інший об’єкт. Вміння переключати увагу дозволяє швидко розпочинати виконання нового завдання. При цьому сам процес переключення уваги у різних людей відбувається з різною швидкістю. У школярів цей процес формується поступово. Найкращий спосіб переключання на інший вид діяльності у дітей – гра. Тому в початковій школі так важливо залишати у навчанні ігровий підхід.
 
4) Розподілення уваги – концентрація на двох різних об’єктах одночасно. Наприклад, коли ми пишемо і коментуємо, коли читаємо і перевіряємо правильність. У школярів ця властивість уваги з′являється з 8 років. Оскільки потребує гарного оволодіння певними видами діяльності. Це дуже схоже на автоматичне виконання дій. Наприклад, коли дитина оволоділа механічними навичками читання, вона може одночасно перевірити правильність свого читання і виправити помилку – відбувається осмислене читання. Отже, основний центр уваги - зміст прочитаного, а не саме читання, це відбувається більшою мірою автоматично. Неможливо розподіляти увагу, коли не досягнуто достатнього рівня володіння умінням.
 
5) Концентрація уваги – можливість утримувати свідомість на об’єкті при наявності шумів, відволікаючих факторів.
 
Поспостерігайте за дитиною, коли ви вдома виконуєте завдання. Можливо, причина неуспішності в навчанні криється у неуважності. Насправді у вас здібна і талановита дитина, просто у неї може бути невисока стійкість уваги або концентрації. Це помітити дуже просто: під час заняття дитина губить ручку (олівець, зошит тощо), а потім шукає; відволікається на найменший сторонній шум; на ваше запитання чи коментар відповідає «Що-що?».   
 
Усі властивості уваги можна тренувати. Багато таких ігрових вправ є у навчально-розвивальних зошитах. Наприклад,
 
стійкість уваги 

 
переключення уваги
 

 
концентрація уваги
 

 
(Використано сторінки із тренувального зошита «Увага» (видавництво «АРТ»),
комплекс простої підготовки до школи.)
 
Наталія Коваль 
 
Директорка видавництва
«Активний Розвиток Талантів», 
авторка проєктів для розвитку
та навчання дітей і дорослих 
 
 
  
 
 

Подобається
0

Залишити відгук:


обновить
Оновити

Fields with (*) are required.

Ваш e-mail не будт опубліковано.