Каталог
Е-книги
Графік роботи:
з 9-00 до 21-00 (пн-пт), з 10-00 до 19-00 (сб)
з 9-00 до 21-00 (пн-пт), з 10-00 до 19-00 (сб)
Каталог
Е-книги
Видавництву «Ранок» 27 років: робимо книжки, з якими зростають
27.05.2024
Життя нашого видавництва

Цьогоріч нашому видавництву виповнюється 27 років. За цей час ми зростали разом із нашими читачами, розвивалися, видали тисячі книг, відкрили безліч нових авторів і подарували неабияку кількість незабутніх літературних пригод. 

Наша спадщина живе в людях. З нами виросло ціле покоління мам і тат, які сьогодні обирають книжки «Ранку» вже для своїх доньок і синочків. 

Кожну книжку ми створюємо з усією душею, віддаючись на повну і проживаючи кожну мить її народження. Через наші серця та друкарні пройшло безліч книжок для наймолодших, дітей і підлітків, кожна з яких має свої сенси та місію. Ми видали багато цікавих та яскравих проєктів. Кожна категорія книг, над якою працюємо, має свої особливості. Наприклад, книжки для наймолодших, ми створюємо так, щоб малеча пізнавала світ, своє тіло, розвивала допитливість і навички. Важливо, щоб ці книги були не лише яскравими та захопливими, але й корисними для всебічного розвитку дитини. У них ми включаємо цікаві ілюстрації, інтерактивні елементи та прості, але змістовні тексти, які сприяють розвитку мовлення та збагачують словниковий запас. 

Вибір книжок і супровід їх на кожному етапі створення здійснюють наші паблішери. Ми вирішили поспілкуватися з ними про їхню роботу і те, як вони обирають проєкти.  

«Книги для наймолодших — це завжди про розвиток і навчання малюка в ігровій формі, про його корисне дозвілля та перше знайомство з навколишнім світом. В моїй категорії, немовлята та наймолодші (дітки до 3 років), приблизно 10% — це ліцензійні проєкти, які відбираються. Все інше — власні проєкти нашого видавництва, які вже мають попит на міжнародному ринку ліцензій. Спочатку ми виношуємо цю ідею, придивляємося до трендів іноземних видавництв. Відвідуючи будь-які магазини за кордоном, я обов’язково йду до книжкових стендів і шукаю якісь цікаві ідеї, надихаюся. Потім вже я ділюся ідеями з редакцією і ми переходимо до їх втілення. До створення книжок ми залучаємо провідних вітчизняних авторів, художників, дизайнерів. Всі поліграфічні матеріали та дизайн книжок обов’язково мають бути безпечними для малюків. Для немовлят це заокруглені кутики та картон, щоб дитина не поранилася. Діткам має бути цікаво, тож ми інтегруємо якісь інтерактивні елементи у книжки», – поділилася паблішерка Яна Ващенко.

Книжки для дошкільнят мають інші особливості та охоплюють інші життєві аспекти. Один із наших цікавих проєктів — «Хочу на Марс» — перша в Україні книга, створена за допомогою штучного інтелекту. 

Ця книга стала справжнім експериментом на основі співпраці людини та штучного розуму. Ми вирішили створити книжку і перевірити, чи зможе ШІ замінити автора та художника.

Для книги обрали фантастичну тематику — колонізацію людьми Марсу. Ми уявили героя — дитину у віці 5-6 років. Попереду — велике майбутнє, і вже зараз глибини космосу надихають героя на пошуки нових місць для життя людей. Тож чому б не полетіти на Марс та не стати його колонізатором? Письменниця Мар'яна Горянська сформулювала запитання стосовно теми, дизайнер Олександр Ковалевський зробив запит на ілюстрацію — і от перед читачами з'явився яскравий результат роботи ШІ під керівництвом людини. Книга вийшла друком обмеженим накладом і наразі є єдиною в Україні, повністю створеною ШІ.

«Ми міркували так: штучний інтелект — це знання, тож має бути нон-фікшн про те, як дитина щось пізнає про Марс. Структуру книжки розробляла я. Зважаючи на особливості роботи ШІ, ми побудували роботу так: маленька дитина каже ШІ, що їй 5 років і вона хоче полетіти на Марс, коли виросте. І на основі цього питання ШІ відповідав, що потрібно вивчати Космос, Сонячну систему, Марс. Він радив брати участь у студентських конференціях, але ми не всі поради брали за основу. Після кожної відповіді ми ставили нові запитання: про Сонячну систему, про експедиції на Марс тощо. Деякі відповіді доводилося кілька разів переформулювати, оскільки ШІ не відстежував, що спілкується з дитиною, і ми постійно нагадували про це», — поділилася авторка Мар’яна Горянська.

Соціально значущим для нас став проєкт «Важка торба» Сари Серджей. Цю книгу нам запропонувала сама авторка на благодійних засадах, з єдиною умовою — перерахувати роялті в український Фонд «Голоси дітей». Тож ми вирішили видати цю книгу у співпраці з цим фондом.

«Важка торба» — незвична книга для нас і для українського ринку. Чорно-білі малюнки з акцентними кольоровими вставками, деталями — вони для того, щоб підсвітити окремі емоції та події. Сказати, що навіть коли здається, що все дуже погано, коли думаєш, що без рідної людини не впоратися, все одно є люди, зустріч з якими прикрашає життя, робить його легшим. Через повномасштабну війну в Україні все частіше доводиться говорити з дітьми про смерть. Безумовно, такі розмови складні, тому ми намагаємося допомагати так, як вміємо найкраще — через книжки. 

«Нам не потрібна війна» — ще один проєкт, який народився під час війни та покликаний нагадати кожному українцю про цінності, що були, є і будуть основою людяності за будь-яких обставин. Ця книжка про події, емоції та відчуття, соціально помітні речі та особи, через які ми говоримо до себе та світу: нам не потрібна війна, щоб бути сміливими та відважними. Щоб по-особливому ставитися до людей, тварин, подій. Ми, українці, і є такі — сміливі, відважні, щирі, чуйні. І страшна війна це виявила і підсвітила, проявила всі наші якості.

«Хочу на Марс», «Важка торба» та «Нам не потрібна війна» вийшли під пильним наглядом Олени Носоненко, яка поділилася своїм баченням і підходом до роботи. 

«Якщо ти любиш книжки, то працювати у видавництві — твоя робота мрії. Особливо, бути паблішером, адже ти перебуваєш на кожному етапі цього великого процесу — від ідеї до моменту, коли книжка потрапляє в руки дитини. Я займаюся книгами для дошкільнят. І мені, з одного боку, дуже легко обирати книжки, адже вони повинні бути класними та яскравими, а з іншого — складно, бо дуже велика конкуренція. Й, звісно, мені потрібно потрапити у дві цільові категорії. Книжка повинна сподобатися і дитині, і батькам. Я, перш за все, хочу, щоб книжки були не просто цікавими та яскравими, а ще й корисними. Тому серед книжок, які я останнім часом обираю для свого асортименту, є багато важливих. Наприклад, «Важка торба» або «Розблокуйте мою родину», книга про те, наскільки гаджети не корисні для родини. Ми два роки живемо в умовах війни і, звичайно, ця тема не могла не знайти своє відображення у книжках. Це книги про сучасну Україну, важливі для нас і дітей. Не тому, що діти повинні читати про війну, а тому, що після перемоги у нас залишаться книжки цієї епохи. Багато дітей виїхали за кордон і не розуміють ті жахіття, які проживають діти в Україні. Мені здається, що саме ці книги допоможуть краще нас зрозуміти. Це і «Дім», і «Нам не потрібна війна». Також у нас є комікс про Патрона, він став сенсацією минулого року, і зараз виходить другий комікс. В кожному з них є корисна, повчальна нотка. Наприклад, в новому буде важливість правильної та вчасної утилізації техніки. У всі книжки, навіть розважальні комікси, ми хочемо додати дрібку чогось корисного та потрібного для розвитку дитини», — розповіла Олена.

Ще одна важлива книга — «Пасіка Україна на інші казки з війни» Дари Корній. Це не просто казки з війни, це казки про кожного з нас. Нашу боротьбу, сміливість і віру в перемогу. На сторінках ми зустрічаємо Чорнобая, який відчайдушно захищає українську землю, зокрема Чорнобаївку, від ворога. Півника, який тримається разом із Шафою в ім’я всіх українців, які так само тримаються навіть серед руїн. Привида Києва, який боронить небо та бойових гусей, які ціною свого життя захищають людей. Це казки про перемогу світла над темрявою.

Юлія Скора, паблішерка, яка супроводжувала народження «Пасіки», «Венздей Вілсон», книг з фінансової грамотності, детективів для дітей і багатьох інших цікавих книжок, поділилася тим, як вона обирає проєкти для своєї категорії.

«Готуючи видавничий план, ми намагаємося проаналізувати тренди ринку, його зміни, наявність асортименту та тенденції конкурентів. Адже з обраного асортименту на наступний рік ми створюємо нові тренди в читанні. Аналізуємо вихід книг у партнерів в Європі, слідкуємо за активністю в Goodreads. Інколи домовляємось з правовласниками про книги ще на стадії обкладинки, так, наприклад, в моїй категорії (початкова школа) вийде книга про хлопчика, який проспав Різдво. Також активно підтримуємо та популяризуємо українських авторів і створюємо книги з ними: Дара Корній, Галина Дерипаско, Таня Гуд та багато інших. Українська книжкова культура повинна розвиватися і ми робимо для цього все можливе». 

Працюючи над видавничими планами для підлітків, важливо бути в курсі трендів і відстежувати теми, які цікавлять підлітків. Процеси дорослішання, самоідентичність, перші закоханості та вірна дружба — все це моменти, які проживає кожен підліток і про які йому цікаво читати. Серед популярних проєктів, які нещодавно вийшли у «Ранку», — серія «Панна» Ольги Купріян, «Дім між трьох світів» Тані Гуд, «Інститут шляхетних убивць» Валерії Малахової та багато інших.

Про особливості роботи над цією категорією розповіла паблішерка Вікторія Столяренко: «Наша мета — популяризувати читання серед молоді, для цього ми намагаємося обирати цікаві проєкти. Багато спілкуємося з агентами, правовласниками, відвідуємо рейтинги, BookTok, книжкові виставки, де бачимо, які тайтли викликають ажіотаж. Постійно відстежуємо тренди, жанри та літературні тропи, які цікавлять молодь. Наприклад, якщо на американському чи європейському ринку популярні фентезі проєкти, то і у нас вони матимуть попит, бо ми є частиною світового контексту. Також спілкуємося безпосередньо з цільовою аудиторією, бачимо, які книги вони хочуть. Буває, що й у нас запитують напряму про конкретну серію чи книгу».

Процес роботи над книжкою кропіткий, але завжди цікавий. Завдяки відданій роботі багатьох закоханих у книжки людей, ми вже 27 років продовжуємо створювати цікаві проєкти, які не втрачають своєї актуальності. Робимо книжки, з якими зростають цілі покоління. І ми щиро дякуємо всім читачам, які обирають для себе і своїх найрідніших «Ранок»! 

 

Бакаржиєва Діана
PR-менеджерка видавництва «Ранок»

Товари з цієї статті
-20%
Дім між трьох світів
Таня Гуд
490,00
392,00
-20%
Крок за кроком
Гвідо Ван Генехтен
215,00
172,00
-20%
Я завжди поруч
Гвідо Ван Генехтен
215,00
172,00
-20%
Цьомаю тебе
Гвідо Ван Генехтен
215,00
172,00
Хочу на Марс!
ШІ (штучний інтелект)
149,00
-20%
Важка торба
Серджей Сара
290,00
232,00
-20%
Розблокуйте мою родину!
Амелі Джаво
280,00
224,00
-20%
Панна Софія
Купріян О.Ю.
190,00
152,00
-20%
Панна Оля
Купріян О.Ю.
190,00
152,00
-20%
Дім. Книжки про важливе
Тихозора К.
350,00
280,00
Спиннер
Сподобалася стаття? Розкажіть друзям:
Поділитися: