Каталог
Е-книги
Графік роботи:
з 9-00 до 21-00 (пн-пт), з 10-00 до 19-00 (сб)
з 9-00 до 21-00 (пн-пт), з 10-00 до 19-00 (сб)
Каталог
Е-книги
Який стиль навчання ваш
04.01.2020
Поради батькам

«Вік живи, вік учись» - говорить сталий вислів. Зараз популярні численні курси, тренінги, школи. Після чергового навчання хтось та запитає «ну як». Один відповість «Класний спікер! Усе так яскраво, динамічно, захопливо, весело, ми так багато спілкувалися», інший скаже: «Викинутий час: ніякої конкретики, сама «вода», жодного практичного інструменту». 

Насправді, таку ж ситуацію ви спостерігаєте і під час навчання вашої дитини. До одного вчителя вона йтиме із задоволенням, іншого – остерігатиметься. Якісь пояснення учень сприйматиме швидко і легко, якісь – навіть після сотого повторення ніяк.   

То в чому ж секрет? В особистості? Почасти, але більшою мірою – в умінні вчителя застосовувати різні стилі навчання. Подача матеріалу у способах, що не відповідають стилю навчання дитини, демотивуватиме і призведе до втрати уваги. Там, де немає уваги, немає концентрації, а значить відсутнє розуміння завдання, проблеми і слабка можливість знайти правильний спосіб вирішення.

Ми пізнаємо світ 

- візуально - розглядаючи, 

- аудіально - слухаючи, 

- кінестетично - діючи, пробуючи, 

- вербально - розмовляючи, 

- логічно - осмислюючи. 

Щось для нас є превалюючим, таким способом нам легше сприймати інформацію. Я краще запам’ятаю і усвідомлю, якщо зроблю свої записи або замальовки. Мій колега – лише слухає, записи його відволікають. Інший колега краще сприймає через відеоматеріал, динаміку картинок і рольові ігри. Четвертий потребує концентрації й обдумування. Хтось із нас із задоволенням працюватиме у групі, комусь до вподоби індивідуальне виконання завдання.

У дорослому житті ми адаптуємо стилі навчання. Це необхідно зробити, бо різні предмети, напрямки діяльності потребуватимуть різних підходів вивчення. Дитину ми маємо цього навчити. Але починати її навчання краще із найбільш притаманного для неї стилю. Який може бути підказкою до майбутнього професійного нахилу. І можливо, ви не будете наполягати на відмінному засвоєнні математичних вмінь високого рівня, коли бачитимете, що у дитини нахил до експериментування і дослідження. 

У кожної монетки є дві сторони. Так і в стилях навчання – є  протилежності. Якась може домінувати, а може бути, що ми балансуємо, використовуємо обидві можливості залежно від ситуації.

Картинки по запросу Felder-Silverman model что это

 

 

Сприймають через

Говорять

Віддають перевагу

Як допомогти

Активні

Активні дії: обговорення, пояснення, мозкові штурми

«Спочатку спробуємо і побачимо, як це працює»

Груповим формам роботи

Працювати у групах, де можна один одному пояснити завдання. Наприклад, іншому учневі. 

Знайти спосіб застосувати інформацію або вміння на практиці. Навчатися терплячості   

Рефлективні

Осмислення й обдумування

«Спочатку обдумаємо, потім почнемо робити»

Індивідуальній роботі

Не просто завчати матеріал механічно. Час від часу зупинятися й обдумувати інформацію: що прочитано, про що сказано, як це працює. Задати можливі запитання про матеріал, що вивчається.

Записувати короткі нотатки, схеми, алгоритми своїми словами. Навчатися дієвості

Раціональні

Факти

«Використаємо перевірений спосіб, без експериментів», «більше практики»

Деталям, практичним роботам – де можна випробувати, перевірити

Інформація сприймається краще, якщо зрозуміло, як вона застосовується у реальному житті. Теорія сприймається дуже важко. Запитувати вчителя про застосування знання на практиці, просити наводити приклади або шукати приклади застосування самостійно, спілкуючись із друзями  

Інтуїтивні

Допущення, відношення 

«Застосуємо те, чого раніше не використовували», «швидше, інноваційніше» 

Новим концепціям, теоретичним міркуванням

Важко почуваються в атмосфері постійного фактажу. Пропонувати інтерпретувати інформацію або самостійно знаходити аналогові зв’язки. Вчитися не поспішати, уважно читати завдання, запитання перед тим як почати виконувати або відповідати   

Візуали 

Малюнки, схеми, діаграми, відео, картки

«Намалюємо про це, покажемо графіки»

Презентаціям через картинки  

Перекладати інформацію на мову схем, малюнків, конспектів. Використовувати посібники з максимальним візуальним рядом у поясненні 

Вербали 

Усне чи письмове пояснення

«Розкажемо про це, почитаємо опис»

Зачитуванням тексту, розповідям

У більшості занять використовується розповідь, як метод навчання. Тому вербалам простіше. Для формування нових нейронних зв’язків можна додавати до звичних матеріалів конспекти у вигляді схем та замальовок.  Це дозволить по-іншому сприйняти матеріал і застосувати нові підходи на практиці

Послідовники 

Покрокове пояснення, коли кожний наступний крок виходить із попереднього

«Виходячи із вище зазначеного…, якщо зв’язати ці кроки»

Алгоритмам, логічно пов’язаним  діям 

Створювати самостійно послідовні кроки, навіть якщо при поясненні якийсь крок до повної відповіді був пропущений. Задавати уточнюючі запитання. Упорядковувати навчальний матеріал у зрозумілій для себе логічній послідовності.

Тренувати навички загального сприйняття,  задаючи запитання – яка кінцева мета чи завдання 

Гобалісти

Швидке рішення, загальну картину 

«Рішення буде таким…»

Одразу рішенню чи відповіді

Усвідомлювати, що метод цілісного сприйняття – це не дивна відмінність, а яскрава особливість. Щоб цілісну картину можна було побачити швидше, проглядати увесь розділ чи главу перш ніж починати читати спочатку. Не розбивати вивчення на окремі маленькі теми, а розглядати великими блоками. Намагатися описувати спосіб знаходження рішення, щоб розуміти, де його можна змінити 

*використано з матеріалів ресурсу https://www.engr.ncsu.edu/stem-resources/legacy-site/learning-styles/

Якщо ви вчитель, звертайте увагу, який стиль навчання більше притаманний учневі. Підлаштуватися потрібно вчителеві.

Якщо ви батьки учня, поспостерігайте, як дитина виконує завдання, які способи обирає, як знаходить відповідь. Визначивши переважний стиль навчання, допомагайте їй перекладати завдання відповідно до природнього потенціалу. Водночас тренуйте у застосуванні інших навичок вивчення предметів, поступово розширюючи інструменти.

Якщо ви самі учень і шукаєте, у кого повчитися. Познайомтеся зі стилем викладання вчителя чи коуча, перевірте власний стиль навчання і знаходьте відповідний для максимального результату курс.
 

Наталія Коваль

Директорка видавництва
«Активного Розвитку Талантів»

  

 
Сподобалася стаття? Розкажіть друзям:
Поділитися: