Навчальний посібник допоможе вихователям дитячих садків та батькам ефективно організувати розумово-пізнавальну діяльність дитини у процесі розвитку мовлення. У посібнику вміщені конспекти занять, рекомендації щодо методів та прийомів їх проведення. Запропоновані у книзі види діяльності — гра, конструювання, малювання — подано з урахуванням вікових особливостей дошкільника. Посібник призначено для вихователів дитячих садків, студентів педагогічних закладів, а також батьків.
Мовлення — це джерело знань про довкілля, засіб спілкування та взаєморозуміння між людьми. У дитини дошкільного віку настає період активного опанування мовлення. Завдання педагога — розширити словниковий запас дитини, збагатити її мовлення, навчити основ грамоти, а головне — навчити спілкуватися, чітко та зв’язано висловлювати думки.