У посібнику схарактеризовано вікові особливості розвитку в дітей четвертого-п’ятого років життя образу «Я», самоповаги, впевненої й водночас більш-менш зваженої поведінки у різних життєвих ситуаціях. Запропоновано ефективні методи формування в молодших дошкільників елементарних навичок самопізнання, зачатків довільної поведінки, уміння оптимістично ставитися до труднощів, розраховувати на свої можливості, відстоювати соціально прийнятними способами власну гідність, адекватно поводитися у незвичній ситуації, долати різноманітні страхи, утримуватися від імпульсивної поведінки.
Розрахований на різні категорії дошкільних працівників. Може становити інтерес для батьків молодших дошкільників, викладачів і студентів педагогічних університетів та інститутів підвищення кваліфікації, педагогічних працівників.