Урок № 1. Мова — найважливіший засіб пізнання, спілкування і впливу
Урок № 2. Лексикологія. Фразеологія
Урок № 3. Морфологія. Частини мови
Урок № 4. Розвиток зв’язного мовлення. Повторення відомостей про текст, стилі
й типи мовлення. вивчальне читання мовчки
Уроки № 5–6. Синтаксис. Словосполучення. Будова і типи словосполучень за способами вираження головного слова. Види підрядного зв’язку між словами в словосполученні. Складні випадки керування
Урок № 7. Речення, його основні ознаки
Урок № 8. Порядок слів у реченні. Логічний наголос
Урок № 9. Контрольна робота за темою «Синтаксис і пунктуація». тестування
Урок № 10. Розвиток зв’язного мовлення. Аналіз контрольної роботи. навчальне читання мовчки тексту художнього стилю
Урок № 9. Підмет і присудок як головні члени двоскладного речення. Способи вираження підмета
Урок № 12. Простий і складений дієслівний присудок. Складений іменний присудок
Урок № 13. Розвиток зв’язного мовлення. Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
Урок № 14. Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості за складним планом
Урок № 15. Узгодження присудка з підметом
Урок № 16. Тире між підметом і присудком
Урок № 17. Другорядні члени речення. Додаток
Урок № 18. Розвиток зв’язного мовлення. Усний твіропис місцевості у художньому тилі на основі особистих спостережень
Урок № 17. Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твіропис місцевості на основі особистих спостережень у художньому стилі
Урок № 18. Означення узгоджене й неузгоджене
Урок № 21. Прикладка як різновид означення. написання непоширених прикладок через дефіс. Прикладки, що беруться в лапки
Урок № 22. Види обставин за значенням
Урок № 23. Порівняльний зворот
Урок № 24. Контрольна робота на тему «Просте речення. Двоскладне речення». тестування або диктант
Урок № 25. Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка і підмета. означеноособові речення
Урок № 26. Неозначеноособові речення
Урок № 27. Узагальненоособові речення
Урок № 28. Безособові речення
Урок № 27. Називні речення. Повні й неповні речення. тире в неповних реченнях
Урок № 30. Контрольний диктант або тестування за темою «односкладні речення. Неповні речення». Контрольне читання тексту публіцистичного стилю мовчки
Уроки № 31–32. Розвиток зв’язного мовлення. Аналіз контрольної роботи. Усне повідомлення про мову. Зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі
Уроки № 33–34. Речення з однорідними членами. Розділові знаки при однорідних членах речення. Речення з кількома рядами однорідних членів
Урок № 35. Розвиток зв’язного мовлення. Усний вибірковий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису пам’яток історії та культури (за складним планом)
Урок № 36. Однорідні й неоднорідні означення
Урок № 35. Розвиток зв’язного мовлення. Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису пам’яток історії та культури в художньому стилі
Урок № 36. Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний докладний переказ тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в публіцистичному стилі
Урок № 37. Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами
Урок № 40. Узагальнення й систематизація вивченого про однорідні члени речення
Урок № 41. Контрольна робота на тему «Речення з однорідними членами». Тестування
Урок № 42. Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками. Навчальне аудіювання тексту публіцистичного стилю
Урок № 43. Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки при звертанні
Уроки № 42. Розвиток зв’язного мовлення. твіропис пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі (за фотоілюстрацією із зображенням пам’ятника т. Г. Шевченку в Харкові)
Урок № 43. Розвиток зв’язного мовлення. Контрольний твіропис пам’ятки архітектури за власним спостереженням у художньому стилі
Урок № 46. Звертання. Розділові знаки при звертаннях
Урок № 47. Вставні слова (словосполучення, речення). Розділові знаки при них
Урок № 46. Розвиток зв’язного мовлення. Створення діалогів відповідно до ситуації спілкування
Урок № 49. Розвиток зв’язного мовлення. Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю (на основі прослуханих телепередач). Діалог, складений на основі радіо чи телепередач
Урок № 50. Розділові знаки при вставних словах, словосполученнях і реченнях
Урок № 51. Вставлені слова і речення
Урок № 52. Речення зі звертаннями, вставними і вставленими конструкціями. Систематизація та узагальнення вивченого
Урок № 53. Розвиток зв’язного мовлення. Ділові папери. Протокол. витяг із протоколу
Уроки № 54–55. Поняття про відокремлення. відокремлені другорядні члени речення (у тому числі й уточнюючі). Розділові знаки при відокремлених членах речення
Урок № 56. відокремлені й невідокремлені означення, способи їхнього вираження. Розділові знаки при відокремлених означеннях
Урок № 57. Розвиток зв’язного мовлення. Письмовий докладний переказ тексту художнього стилю з творчим завданням (за складним планом)
Уроки № 56–57. Відокремлені прикладки
Урок № 60. Розвиток зв’язного мовлення. Конспектування прочитаного науковонавчального тексту
Уроки № 61–62. Відокремлені обставини
Урок № 63. Розвиток зв’язного мовлення. тематичні виписки
Урок № 62. Відокремлені уточнюючі члени речення. Додатки й обставини
Урок № 65. Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого матеріалу
Урок № 66. Контрольний диктант або тестування за темою «Речення зі звертаннями, вставними і вставленими конструкціями». Контрольне аудіювання тексту художнього стилю
Урок № 67. Розвиток зв’язного мовлення. інтерв’ю як жанр публіцистичного стилю
Урок № 68. Контрольна робота за темою «Речення з відокремленими членами». Тестування або диктант
Урок № 69. Просте неускладнене речення
Урок № 70. Просте ускладнене речення. Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними і вставленими конструкціями