Orders made on March 8-10, will be sent on March 11
(057) 727 70 90
(067) 546-53-73
(066) 332-97-99
(073) 442-39-26
(067) 573-53-83 (Viber)
з 8-30 до 21-00 (пн-пт)
from 9-00 to 18-00 (Sat)
Зателефонуйте мені
Укр.Рус.
Змінити мову сайту
Basket
0

Чи варті уваги українські підручники з іноземних мов для 1 – 2 класів НУШ? Давайте разом ламати стереотипи!

Опубліковано 20 Березня, 2019
Чи варті уваги українські підручники з іноземних мов для 1 – 2 класів НУШ? Давайте разом ламати стереотипи!
Чомусь в українців побутує дивна звичка не цінувати те самобутнє, що є у наших традиціях, ідеалізувати чуже замість розвитку власного, прагнути відірватися від свого коріння, піддаючись навіюванням мінливої моди інших, хоча загальновідомим є той факт, що весь світ цінує українців за численні чесноти, які притаманні саме нашій нації, – такі, наприклад, як: краса, працьовитість, доброта, гостинність, чуйність, душевність, самовідданість, а також … розум – саме тому такими затребуваними є наші висококваліфіковані спеціалісти на міжнародному ринку праці, тож чи не дивним є те, що ми самі себе не достатньо цінуємо, якщо не довіряємо вітчизняним виробникам, насамперед, у сфері освіти?..

Питання № 1: Хто як не ми, українці, може найкраще знати реальні потреби наших дітей, учнів, батьків, вчителів?
  • І тільки розуміючи (з власного практичного досвіду та досвіду колег) справжні проблеми, з якими стикаються наші учні та вчителі, наприклад при вивченні / викладанні іноземних мов, можна шукати і пропонувати дійсні шляхи подолання цих проблем. Так, очевидним є те, що підручник з англійської мови від англійських авторів орієнтований на англійських учнів, для яких природним є англомовне середовище, а отже в них a priori не виникатиме тих проблем з опануванням мови, які абсолютно логічно з’являтимуться у наших, українських, дітей, для яких англійська мова не є рідною. А розуміння проблеми – це вже половина шляху до її вирішення!
Питання № 2: Чи можна ефективно вивчати іноземну мову без залучення носіїв цієї мови?
  • Звичайно, неможливо вивчати іноземну мову без допомоги носіїв мови – як інакше привчати наших дітей до справжньої іншомовної вимови й тренувати правильні звуки?  До того ж, чим раніше вони почнуть чути носіїв мови (фонетичні завдання, вправи на аудіювання, пісні, чанти), тим менше ймовірність утворення можливих психологічних бар’єрів при спілкуванні зі справжніми носіями мови, що може заважати реальним комунікативним завданням, які дедалі частіше ставатимуть нагальною потребою нашого відкритого до полілогу культур часу.
Питання № 3: Чи варто витрачати великі кошти на аутентичні підручники (й компоненти до них), якщо є гідні й значно дешевші українські аналоги?
  • Звичайно, кожен має право сам вирішувати, чи варто витрачати ті чи інші кошти на свої потреби, втім, коли мова йде про батьківські кошти, все ж таки краще спочатку добре ознайомитися з усіма пропозиціями на ринку, щоб потім мати змогу порадитися з керівництвом, колегами та батьками, що варто додатково докуповувати з метою досягнення кращого ефекту від навчання, а що не є обов’язковими витратами. До речі, за останні роки українські виробники вже стали спроможними протиставляти звичним аутентичним серіям свої повноцінні аналоги зарубіжних видань – наприклад, підручники «Start Up!» 1 – 2 класи НУШ (спільний українсько-американський проект Вид-ва «Ранок» та «GoGlobal»), за відгуками вчителів-апробантів, вдало поєднують найкращі європейські методи і форми роботи з вітчизняними методологічними винаходами задля максимальної адаптації навчального матеріалу до вікових і психолінгвістичних можливостей українських дітей, створюючи органічний мікс найкращого, що можна запозичити у аутентиків, з нашим, українським. Таким чином, підручники «Start Upбазуються на сучасних світових методиках викладання іноземних мов, адаптованих під реальні потреби українських дітей, та обов’язковим компонентом мають аудіосупровід від носіїв мови, який, до речі, за умовами державного замовлення є безкоштовним для користувачів! Також до підручників створено повні НМК за кращими зарубіжними зразками: робочі зошити з кольоровими наліпками, флеш-картки, книги для вчителя з роздавальними наочними матеріалами, а додатково розробляються навіть настільні лексичні ігри та інтерактивні ігрові завдання до підручників «Start Up!», у яких штучний інтелект перевірятиме правильність іншомовної вимови в режимі онлайн з можливістю самостійного регулювання темпу швидкості носія мови!
  Аутентичні підручники з англ.мови. 1 – 2 кл Підручники з англ.мови «Start Up! 1 – 2» («Ранок»)
Підручник Комунікативна методика, навчання під час гри, візуалізація + аудіосупровід, Story Telling, Craft Lessons, Project Work, євроформат (А4) + візуальний словник та ін.     
Ціна: 300 – 500 грн
Комунікативна методика, навчання під час гри, візуалізація + аудіосупровід, Story Telling, Craft Lessons, Project Work, євроформат (А4) + вправи на підстановку + мовленнєві/рухливі ігри кожного уроку + підсумкова лексична гра наприкінці кожного розділу + опис всіх ігор + скрипти + візуальний словник                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
Ціна: 150 грн
Аудіосупровід від носіїв мови від носіїв мови
Робочий зошит робочий зошит
 
Ціна: ≈65-85(+) грн
робочий зошит + прописи (1 кл) + кольорові наліпки + бази для міні-проектів
Ціна: 50 грн
Книга для вчителя книга для вчителя книга для вчителя + роздавальні матеріали для ксерокопіювання
Флеш-картки флеш-картки двосторонні флеш-картки
Додатки онлайн-додаток, наочні матеріали
 
Ціна всього НМК: ≈ 1,000 грн
 
настільні лексичні ігри + ресурсні наочні матеріали + інтерактивні онлайн-лексичні ігри зі штучним інтелектом (безкоштовно!)
Ціна всього НМК: ≈ 400 грн
   

Питання № 4: Чому вчителям є сенс брати участь у виборі підручників під час Всеукраїнського конкурсу?
  • Як відомо, останні кілька років наша держава проводить Всеукраїнські конкурсні відбори проектів підручників з усіх шкільних предметів для різних класів у певні проміжки часу (зазвичай, по 2 – 3 тижні протягом навчального року – не забувайте слідкувати за новинами МОНУ: на сайті ІМЗО міститься детальний алгоритм участі). Під час Конкурсу вчителі мають право обирати з-поміж поданих ті підручники, за якими їм хотілося б працювати зі своїми учнями, – і якщо кількість бажаючих буде достатньою для подолання встановленого прохідного бар’єру, то такі підручники отримують державне замовлення, а отже закуповуються державою для всіх учнів (у повному обсязі, вказаному замовниками) – і в школи завозяться БЕЗКОШТОВНО, що, звичайно, значно спрощує навчальний процес, а ще й економить гроші батьків, за що вони точно будуть вдячні і вчителям, і адміністрації, тож єдине, що потрібно – не пропускати такі можливості. 

Питання № 5: Чи існує ідеальний підручник?
  • Скільки б міжнародних чи вітчизняних експертів не працювало над підручником, зрозуміло, що ідеального підручника не існує так само, як ідеального методу чи ідеального вчителя або ідеального учня. Тож кожен вчитель є головним режисером, сценаристом і актором на своїх уроках, оскільки тільки сам вчитель як ніхто інший знає своїх учнів настільки, щоб добирати найоптимальніші саме для конкретного класу (які відрізняються навіть в одній паралелі) матеріали, форми й методи роботи. І головне тут – не боятися експериментувати, за потреби варіювати матеріал підручника з іншими навчально-методичними матеріалами, або створювати власні авторські розробки. І хоча підручники, НМК, онлайн-технології тощо покликані допомагати вчителю і учням, самі по собі вони не працюватимуть, тож все одно успіх всієї справи залежить саме від нас з Вами!
© Світлана Губарєва, Вид-во «Ранок», 2019