(057) 727 70 90
(067) 546-53-73
(066) 332-97-99
(073) 442-39-26
(067) 573-53-83 (Viber)
з 8-30 до 21-00 (пн-сб)
Зателефонуйте мені
Укр.Рус.
Змінити мову сайту
Basket
0

Чому до шкіл надходять не ті підручники, які обирають учителі?

Опубліковано 11 Квiтня, 2017
Чому до шкіл надходять не ті підручники, які обирають учителі?

 
Напевно, найважливіша та найбільш відповідальна частина Конкурсу підручників для 9 класу, коли вчителі ознайомлюються з електронними версіями оригінал-макетів та роблять свій вибір на користь того чи іншого підручника, добігає кінця.
 
Саме на цьому етапі автори підручників традиційно багато зустрічаються з учителями. Мета таких зустрічей - не тільки допомогти педагогам визначитися, як з усієї різноманітності пропонованих підручників вибрати саме той, який буде їм незамінним помічником у навчально-виховному процесі, а й отримати зворотний зв'язок з освітянами, зрозуміти їхні потреби та проблеми.
 
Однією з таких проблем, про яку ми чули на зустрічах з учителями в Ужгороді, Львові, Білій Церкві, Києві, Сумах, Миколаєві та Харкові, - невідповідність між обраними в ході конкурсу підручниками й тими, які за фактом надходять потім у класи. На кожній (без перебільшення!) зустрічі нам ставлять одне й те саме питання: «Чому школи отримують не ті підручники, які обирають?».
 
Учитель витрачає свій дійсно дорогоцінний час на усвідомлений вибір того чи іншого підручника, переглядає всі запропоновані варіанти, оцінює переваги і недоліки кожного. За результатами цього досить трудомісткого процесу він робить свій вибір. Проте отримавши в підсумку зовсім не той підручник, учитель розуміє, що виконав велику й безглузду роботу. Це дуже негативно позначається на ставленні не тільки до «нав’язаного» підручника, а й до самого конкурсу. Навіщо вибирати, обурюються вчителі, коли наш вибір нікого не цікавить...
 
У Миколаївській області вчителі розповіли, як боролися за обрані ними під час конкурсу підручники. Коли до школи надійшли зовсім не ті видання, які були ними заявлені згідно з Положенням про конкурсний відбір підручників, учителі звернулися до Міністерства освіти і науки. Тільки після цього вони отримали саме ті підручники, на які чекали. Однак не у всіх вистачає на це сил, часу, та й елементарних юридичних знань. Зрозуміло, що такі речі відбуваються не за чиїмось злим наміром (у всякому разі, хотілося б так думати).
 

 
Демократичному Конкурсу лише три роки, і за цей час він встиг зарекомендувати себе як дійсно відкритий. Проте від збоїв і помилок на будь-якому етапі не застрахований ніхто. Чи не краще уникнути негараздів уже на етапі  голосування? Чому не зробити прозорим сам процес вибору, викладаючи у відкритий доступ заповнені ЗНЗ спеціальні форми вибору електронних версій оригінал-макетів підручників із назвою та кількістю обраних підручників? Тоді при виникненні питань можна перевірити заявки шкіл, і багатьох помилок вдасться уникнути.
 
Нажаль, Інститут модернізації змісту освіти чомусь не прописав цю норму конкурсу у відповідному інструктивному листі.
 
Це ж випадково, чи не так? Ще є час виправити ситуацію.
 
Віктор Круглов,
Генеральний директор видавництва "Ранок"