123-Д281054У
Зарубіжна література. 8 клас. Розробки уроків. Сучасний майстер-класЗарубіжна література. 8 клас. Розробки уроків. Сучасний майстер-клас
Код:123-Д281054У
Weight:0.1700 кг
Обкладинка:М'яка
Мова видання:Укр.
Анотацiя Посібник допоможе вчителю: якісно і швидко підготуватися до заняття, застосовувати різноманітні методи й форми навчання, зробити урок цікавим та інформативним, залучити учнів до творчої спавпраці, об'єктивно оцінити набуті учнями знання, збагатити власний педагогічний досвід +безкоштовний електронний додаток. Автори: Столій Л.І., Полулях Н.С. Ви можете замовити електронну версію у захищеному форматі PDF. Для цього натисніть на "Придбати електронну версію". | Змiст Передмова 3 Календарне планування 5 ВСТУП Урок № 1. Література і культура. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії 11 Урок № 2. Роди літератури: епос, лірика, драма. Їхні характерні ознаки 14 СВЯЩЕННІ КНИГИ ЛЮДСТВА ЯК ПАМ’ЯТКИ КУЛЬТУРИ І ДЖЕРЕЛО ЛІТЕРАТУРИ Урок № 3. Світові релігії. Священні книги народів світу. Загальнокультурне значення священних книг 16 Урок № 4. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II—I тисячоліть до н. е. Образи ведійської міфології 20 Урок № 5. Біблія: структура, символічний зміст, ключова ідея книги 22 Урок № 6. Старий Заповіт. Розповідь про створення світу. Моральний зміст сюжетів про Каїна і Авеля та десяти заповідей 24 Урок № 7. Новий Заповіт. Моральний зміст Нагірної проповіді Христа. Художні та ідейні особливості притч про сіяча і немилосердного боржника 29 Урок № 8. Розвиток зв’язного мовлення. Конференція «Утілення сюжетів і образів Біблії в мистецтві» 32 Урок № 9. Коран — головна книга ісламу. Будова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя 34 Урок № 10. Контрольна робота № 1 за темою «Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури». Написання твору 36 АНТИЧНІСТЬ Урок № 11. Поняття про античність. Культура Давньої Греції та Риму. Основні риси, періоди, роди і жанри античної літератури 38 Урок № 12. Міфи троянського циклу: «Троя», «Паріс викрадає Єлену», «Троянський кінь». Ключові образи циклу 40 Урок № 13. Твір Гомера «Іліада». Епізод двобою Ахілла й Гектора. Образи ахейського та троянського героїв 43 Урок № 14. Образи Ахілла й Пріама у двадцять четвертій пісні «Іліади» Гомера. Гуманістичний зміст «Іліади» 47 Урок № 15. Лірика Давньої Греції: виникнення, основні види. Творчість Тіртея. Уславлення хоробрості в поезії Тіртея «Добре вмирати тому, хто, боронячи рідну країну…» 50 Урок № 16. Життя і творчість Сапфо. Звернення до богині кохання у вірші «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…» 53 Урок № 17. Особливості давньогрецького театру. Основні жанри давньогрецької драми. Трагедія Есхіла «Прометей закутий» 55 Урок № 18. Трагедія Есхіла «Прометей закутий»: конфлікт, центральний образ, ідея твору 57 Урок № 19. Урок позакласного читання. Трагедія Софокла «Антігона». Доля головної героїні трагедії 60 Урок № 20. «Золота доба» давньоримської літератури. Життя і творчість Вергілія. Міфологічна основа поеми Вергілія «Енеїда». Заспів до поеми 63 Урок № 21. Поема Вергілія «Енеїда». Утвердження ідеї величі Римської держави у творі 66 Урок № 22. Життя і творчість Квінта Горація Флакка. Тема мистецтва і призначення митця у творі Горація «До Мельпомени». Розуміння автором значення свого доробку 70 Урок № 23. Життя і творчість Публія Овідія Назона. Трагедія відторгненого поета в автобіографічній елегії Х («Життя поета») з циклу «Сумні елегії» 74 Урок № 24. Контрольна робота № 2 за темою «Античність» 77 СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ Урок № 25. Середньовіччя як доба, її хронологічні межі та специфічні ознаки. Релігія, філософія та культура в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході і Сході 81 Урок № 26. Своєрідність середньовічної китайської літератури. Китайський лірик Лі Бо. Основні теми і мотиви творчості поета. Своєрідність пейзажів у віршах «Печаль на яшмовому ґанку», «Сосна біля південної галереї» 84 Урок № 27. Китайський поет Ду Фу. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і дума про батьківщину у віршах «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид» 88 Урок № 28. Розквіт персько-таджицької лірики, її видатні представники. Життя і творчість Омара Хайяма. Жанр рубаї. Роздуми про життя людини у філософських рубаї Хайяма 92 Урок № 29. Утвердження права людини на щастя, прагнення до радощів життя в поезії Омара Хайяма. Лаконізм і тематична різноманітність рубаї поета 94 Урок № 30. Урок позакласного читання. Життєвий шлях і творчість Рудакі 97 Урок № 31. Французький середньовічний героїчний епос. «Пісня про Роланда». Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій 99 Урок № 32. «Пісня про Роланда»: патріотична тема твору, зображення героїчної боротьби франків проти іновірців 101 Урок № 33. Образ Роланда — головного героя поеми «Пісня про Роланда». Хоробрість і могутність лицаря 104 Урок № 34. Розвиток зв’язного мовлення. Диспут «Істинний герой, поняття про честь і зраду в середньовічному епосі “Пісня про Роланда”» 107 Урок № 35. Життя і творчість італійського поета Данте Аліг’єрі. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Утілення в сонеті краси високого почуття кохання 108 Урок № 36. Контрольна робота № 3 за темою «Середньовіччя». 111 ВІДРОДЖЕННЯ Урок № 37. Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Характерні риси ренесансної культури і літератури. Поняття про гуманізм 116 Урок № 38. Життя і творчість Франческо Петрарки. Лірична збірка Петрарки «Канцоньєре». Тема кохання в сонетах № 61, 132. Образ ліричного героя 118 Урок № 39. Англійське Відродження та його видатний представник Вільям Шекспір. Життя і творчість В. Шекспіра. Особливості сонетів поета. Ідейний зміст сонета № 66 122 Урок № 40. Тема кохання в сонетах Вільяма Шекспіра № 116, 130. Образ «смаглявої леді» 127 Урок № 41. Театр англійського Відродження. Трагедія В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Конфлікт справжнього почуття і забобонів у трагедії 130 Урок № 42. Оспівування чистого пристрасного кохання в п’єсі В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Трагедія і торжество кохання героїв 134 Урок № 43. Ідейно-художні особливості трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» 137 Урок № 44. Розвиток зв’язного мовлення. Урок-семінар «Образи Ромео і Джульєтти у світовому мистецтві»140 Урок № 45. Життєвий шлях М. де Сервантеса. Історія створення роману «Дон Кіхот». Пародійний характер твору 142 Урок № 46. Образ головного героя роману М. де Сервантеса «Дон Кіхот». Мандри Дон Кіхота в пошуках справедливості 145 Урок № 47. Дон Кіхот і Санчо Панса як утілення високої мрії і прагматизму (за романом М. де Сервантеса «Дон Кіхот» 148 Урок № 48. Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності в романі М. де Сервантеса. Поняття «донкіхотство». Широта філософського змісту твору 151 Урок № 49. Урок позакласного читання. Життя і творчість іспанського драматурга Лопе де Веги. Головні образи, конфлікт та ідея комедії «Собака на сіні». 155 Урок № 50. Контрольна робота № 4 за темою «Відродження».158 БАРОКО І КЛАСИЦИЗМ Урок № 51. Бароко як художній напрям у європейській літературі та інших видах мистецтва. Видатні представники європейського бароко 163 Урок № 52. Луїс де Гонгора-і-Арготе. Вірш «Галерник». Тема людини і долі у творі. Образ ліричного героя 165 Урок № 53. Життя і творчість Джона Донна. Цикл «Священні сонети». Напруга почуттів ліричного героя в сонеті № 19 («Щоб мучить мене…» 168 Урок № 54. Історичні умови, філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. Життя і творчість Мольєра 171 Урок № 55. Мольєр — майстер класицистичної комедії. Висміювання в комедії «Міщанин-шляхтич» безпідставних претензій пана Журдена на аристократизм 175 Урок № 56. Тематика і проблематика твору Мольєра «Міщанин-шляхтич». Загальнолюдське значення комедії 179 Урок № 57. Засоби творення комічного в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Роль сміху у творі 183 Урок № 58. Урок позакласного читання. Суспільні та моральні проблеми комедії Д. Фонвізіна «Недоросток» 186 Урок № 59. Контрольна робота № 5 за темою «Бароко і класицизм». Написання твору 190 ЛІТЕРАТУРА ХХ—ХХІ СТ. Урок № 60. Видатний представник французької літератури ХХ ст., підкорювач неба і письменник Антуан де Сент-Екзюпері. Життя і творчість письменника.. 191 Урок № 61. Знайомство з головним героєм казки-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц» 195 Урок № 62. Вигаданий космос і реальні людські взаємини в казці А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».197 Урок № 63. Діти й дорослі в казці А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Суть протиставлення світу дитинства і світу дорослих 201 Урок № 64. Художня своєрідність казки А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»: особливості жанру, зміст символічних образів 204 Урок № 65. Розвиток зв’язного мовлення. Твір-роздум «Розмова з маленьким принцом» (уявний діалог з літературним героєм про найважливіші проблеми життя 207 Урок № 66. Життя і творчість Річарда Баха. Повість «Чайка Джонатан Лівінгстон». Утілення в образі чайки Джонатана людського прагнення до високої мети.208 Урок № 67. Сюжет твору Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон» як метафора людського буття. Художній конфлікт і можливість його подолання. Притчевий характер твору 212 Урок № 68. Урок позакласного читання. Життя і творчість І. Буніна. Протиставлення зовнішньої краси внутрішньому моральному каліцтву в оповіданні «Красуня» 217 Урок № 69. Контрольна робота № 6 за темою «Література ХХ—ХХІ ст.» 220 УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Урок № 70. Змагання «Літературний калейдоскоп». Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого протягом року 226 ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 231 | Вiдгуки (1)Залишити вiдгук 21 Вересня, 2018 14:01 Спасибо за быструю доставку моей посылки. | ||||