(057) 727 70 90
(067) 546-53-73
(066) 332-97-99
(073) 442-39-26
(067) 573-53-83 (Viber)
з 8-30 до 21-00 (пн-сб)
Зателефонуйте мені
Укр.Рус.
Змінити мову сайту
Basket
0

Дискусійна панель «Нова українська школа: виклик сьогодення»

Опубліковано 03 Квiтня, 2018
Дискусійна панель «Нова українська школа: виклик сьогодення»
29 березня 2018 року  у рамках  ІІ Міжнародного освітнього форуму «NewEdu» у Харкові відбулася  дискусійна панель «Нова українська школа: виклик сьогодення». 
 
До обговорення долучилися спеціалісти МОН України, фахівці ІМЗО, науковці Інституту педагогіки НАПН України, розробники нового Держстандарту початкової освіти, автори НМК для 1 класів пілотних шкіл, співавтори нових Типових освітніх програм,  відповідальні за впровадження НУШ регіональні представники освітян з усіх областей України, а саме методисти з початкової освіти обласних ІППО, регіональні координатори, тренери НУШ, вчителі 1 класів пілотних шкіл. Захід супроводжували видавці, що створюють навчально-методичне забезпечення для 1- класів НУШ та експериментальних класів.
 
Особливості Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом Савченко О.Я. (НУШ-1), презентували Бібік Н.М., Онопрієнко О.В., Скворцова С.О. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р.Б. (НУШ-2), була презентована Старагіною І.П.
Проблемні питання коментували Лотоцька А.В. і Пархоменко Н.Є.
 
В подальшій роботі  у групах учасники відверто говорили про НУШ та попередні висновки експериментального впровадження нового Державного стандарту. Задача полягала у пошуку відповідей на три питання:
  1. Що за минулий рік стало дійсно великим надбанням ( зафіксовано на аркушах учасників з позначкою «плюс»)
  2. Що було зайвим або складним ( аркуші з позначкою «мінус») 
  3. Що викликає запитання, на які і досі нема відповідей ( аркуші з позначкою «?»)
     
За підсумками роботи серед плюсів учасниками було означено: 
  • ранкові зустрічі,
  • нове освітнє середовище, що є комфортним і безпечним,
  • колосальний прогрес в особистісному розвитку учнів, які швидко адаптувались до навчання, працювали в групах, вчилися керувати своїми емоціями, навчилися краще висловлюватися 
  • особистісно-професійний розвиток педагогів, які отримали більше педагогічної свободи, 
  • інтегрований курс, 
  • педагогіка партнерства.
Серед мінусів більшість учасників назвали 
  • велику наповненість класів, відсутність помічника вчителя,
  • запізнення зі створенням, затвердженням освітніх програм, а також програм для підготовки вчителів,
  • несвоєчасність приходу деяких посібників,
  • повільність змін стереотипів роботи вчителя,
  • велику кількість матеріалів, які треба структурувати та систематизувати,
  • дезінформація в ЗМІ
 
Без відповідей на цей час залишилися такі питання:
 
1) Чи буде узгоджено принцип наступності між дошкільною і початковою ланками під час підготовки програм?
2) Чому зараз навчають у педагогічних інститутах та коледжах, чи буде готовий учитель працювати у 1-му класі?
3) Яким буде навчально-методичне забезпечення експериментальних 2-х класів у 2018/19 навчальному році?
4) Чи отримають учителі методичні матеріали за освітньою програмою НУШ-1 хоча б до відпустки?
5) Чи будуть субвенції на підготовку педагогів?
6) Як з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2-му класі, де прописано 8 годин на тиждень, виокремити інформатику?
7) Чи виконає МОН України свої обіцянки щодо матеріально-технічного оснащення?
8) Чи будуть своєчасно підручники для 1-х класів НУШ?
 
За домовленістю з учасниками видавництво «Ранок» як співорганізатор заходу систематизувало зафіксовані результати і тепер пропонує широкому колу педагогів теж долучитися до обговорення. Шукаємо відповіді на окреслені та нові питання РАЗОМ