(057) 727 70 90
(067) 546-53-73
(066) 332-97-99
(073) 442-39-26
(067) 573-53-83 (Viber)
з 8-30 до 21-00 (пн-сб)
Зателефонуйте мені
Укр.Рус.
Змінити мову сайту
Basket
0

Участь видавництва «Ранок» у Міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми сучасного підручника»

Опубліковано 22 Жовтня, 2015
Участь видавництва «Ранок» у Міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми сучасного підручника»

          15 жовтня 2015 року керівник напряму «Початкова школа» Майя Сушкова і співавтор підручників «Математика» для 1-4 класів, докторант Інституту педагогіки НАПН України Оксана Онопрієнко представляли видавництво на 15-тій Міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми сучасного підручника», яка відбулася у приміщенні Київського міського будинку вчителя.

         Організатори конференції ставили за мету привернути увагу Міністерства освіти і науки, наукової спільноти, освітян та широких кіл громадськості до найактуальніших проблем підручникотворення, поділитися ідеями й результатами наукового пошуку.

           Учасників конференції привітав президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень, який відзначив, що законодавче поле, яким керується вітчизняна система освіти, потребує нагальних змін. Директор Інституту педагогіки Олег Топузов у своєму виступі наголосив, що Інститут педагогіки має позитивний досвід написання навчальних програм, створення підручників та навчальних посібників. Водночас, перед педагогічною наукою і практикою постають нові завдання, пов’язані з реалізацією Державних освітніх стандартів, формуванням сучасного навчально-методичного забезпечення школи. Наразі особливо актуальним є питання оновлення змісту, удосконалення процедури апробації й оцінювання якості підручників. Питання оновлення змісту підручників також підняла директор Інституту модернізації змісту освіти Наталія Вяткіна.

         З доповідями на пленарному засіданні виступили провідні фахівці з України, Білорусі, Молдови, Азербайджану. У фокусі уваги доповідачів були питання електронних підручників, комплексів навчально-методичних матеріалів, сучасних дидактичних підходів до створення навчальної продукції, аналізу проблем оцінювання навчальних досягнень учнів. Досвід створення саме електронних підручників став найбільш дискутованою темою в подальшому обговоренні.

Своїми думками щодо проблем підручникотворення поділилися не лише автори, але й видавці підручників. Їх виступи забезпечили комплексне розуміння проблем, пов’язаних з процесом впровадження авторської ідеї в навчальну літературу, яку отримують учні. Було наголошено на особливому значенні партнерських відносин між урядом, науковцями, видавцями, вчителями, а також батьками при створенні підручників для сучасних учнів.

Основна увага у виступах психологів та практиків була приділена технологіям створення нового покоління підручників з врахуванням вікових особливостей школярів. Також у доповідях була приділена увага експертній оцінці навчальної книги та її рівня, що призвело до формулювання одностайної думки: установам НАПН України, особливо Інституту педагогіки, варто більш активно долучатися до формування професійного експертного середовища.

         Наступного дня конференція продовжила свою роботу у форматі круглих столів. Їх учасники обговорили питання історії, теорії й методології сучасного підручникотворення; проблеми реалізації державного стандарту початкової загальної освіти у новому поколінні підручників; особливості розроблення підручників в галузі мовної та літературної освіти; реалізацію компетентнісно-діяльнісного підходу до конструювання змісту і засобів навчання іноземних мов; актуальні проблеми підручникотворення в галузях суспільствознавчої, технологічної, природничої і математичної освіти; психолого-педагогічні основи системного підручника; особливості підручникотворення для спеціальних шкіл.



(при підготовці новини були використані матеріали з сайту http://undip.org.ua/info/3470/)