Бесіда добре будується, коли є запитання. У цій книжечці їх достатньо, щоб цікаво провести годинку.
Напевне вчителька пропонувала вам тренуватися в читанні й у письмі. Авжеж, ці дві штуки дуже пов’язані. Тому справді тренувати їх краще у парі.
Коли ми багато читаємо, ми добре пишемо, бо запам’ятовуємо розміщення знаків у словах, сполучення слів і можемо їх відновити на письмі.
Під час письма працює м’язова пам'ять. Ми часто проговорюємо подумки чи вголос те, що пишемо. Розвивається моторика руки. Саме вона відповідає за появу нових зв’язків у мозку, а вони, в свою чергу, за закріплення нових умінь. От так. Чим більше працюють пальчики руки, тим більше розвивається мозок.
Але ж нудно читати незв’язний набір слів і списувати незмістовний текст. Однозначно нудно.
Тому читаємо короткі, але з яскравим сюжетом художні тексти.
Або книги-щоденники. Це такий вид книжки, де текст перемішується з купою смішних малюнків і записів. І можна додавати свої. Любі батьки, не бентежтеся. Книжка спеціально для цього створена. Узагалі час поличних книжок минув. Дозволяйте дитині читати по-різному, особливо на екваторі осені.
А цю книжку читайте разом з першачком. Якщо ж ви уже другокласники – сміливо пропонуйте школяреві читати самостійно. І пригадайте разом ваші веселі пригоди першого року життя у школі.
Чи такі вони самі, як у Перчика?
А що ж до письма? Наша вам пропозиція – малюйте. Це і буде веселе тренування перед прописуванням. Чому діткам не подобається писати? Бо їм важко. Втомлюються руки. А щоб ручки призвичаювалися до навчальних навантажень, їх потрібно регулярно тренувати: ліпити, малювати, вирізати, клеїти, складати конструктори з деталей. Ну і звісно прописувати чи обводити щось ручкою. Не олівцем, бо різний натиск і різне навантаження на кисть. Знаєте, ми самі із задоволенням малювали у цих зошитах. Іноді й дорослим не завадить графо моторна зарядка.
Незважаючи на показаний на зошитах вік, вони прекрасно підійдуть навіть 2-класникам. Саме в цьому класі ви вчите алфавіт. А малювання за алфавітом допоможе вивчити його легко, не зазубрюючи.
І раз ми заговорили про учнів 2-3 класів. Їм теж є незвичайні зошити, в яких можна складати картинки. Йодночасно тренувати вміння додавати, віднімати, множити, виконувати дії за порядком. Ці наче прості навички іноді дуже непросто даються маленьким учням. А от з ігровими зошитами наче й занять нема.
Добре такі зошити використовувати, коли треба зайняти декількох дітей. Можливо тому їх так люблять вчителі груп продовженого дня.
А як щодо часу із татком або старшим братом, або вчасно зайшовши у гості хрещеним? Осінній екватор приготував і для цього дозвілля класні ідеї. Ви напевне чули про геніїв креативних та дедуктивних ідей. Чи хотіли б ви трохи спробувати подумати як Шерлок Голмс або Леонардо да Вінчі? То спробуйте, це однозначно незвичайне дозвілля. Можливо, ви відкриєте у собі неабиякі здібності. Наприклад, зосереджуватися на дрібницях. О так, іноді проста спостережливість допомагає побачити цілісну картину, а не просто загальне враження, на якому важко будувати висновки, бо не достатньо фактів. Або навчитеся формувати допитливість. Це дуже корисна якість – бути допитливим. Задавайте запитання із словами «Чому?» та «Як?». Занотовуйте інформацію: можна записати або замалювати. Час від часу розглядайте нотатки. У вас неодмінно виникатимуть нові ідеї. Про ці та багато інших секретів – у цих книжках.
Ось так неквапом ми майже добралися з екватора до пізньої осені. А там – і морозний грудень не забариться. Але про це трошки пізніше. Поки насолоджуємося золотою осінню!
Співзасновниця ТМ "АРТ".
Видавчиня, автор проєктів для розвитку
і виховання дитини.
Наталія Коваль