(057) 727 70 90
(067) 546-53-73
(066) 332-97-99
(073) 442-39-26
(067) 573-53-83 (Viber)
з 8-30 до 21-00 (пн-пт)з 9-30 до 21-00 (сб)Зателефонуйте мені
Укр.Рус.
Змінити мову сайту
Кошик
0
123-ПШМ168
Українська мова. 4 клас. І семестр (за підручником М. С. Вашуленка, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко)
Божик Л.В.
123-ПШМ168

Українська мова. 4 клас. І семестр (за підручником М. С. Вашуленка, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко)

Божик Л.В.

Кількість сторінок:208

Формат, мм:210х297

Weight:0.2800 кг

Обкладинка:М'яка

Мова видання:Укр.
Анотацiя
Посібник містить орієнтовне календарно-тематичне планування та розробки компетентнісно орієнтованих уроків української мови у 4-му класі (I семестр), складені відповідно до вимог оновленої навчальної програми (у редакції 2016 р.), Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4-х класів (Наказ МОН від 19.08.2016 № 1009) за підручником М. С. Вашуленка, С. Г. Дубовик, О. І. Мельничайко (К. : Видавничий дім  «Освіта», 2015). Зміст конспектів уроків дібраний з метою формування в учнів предметних компетентностей (формування мовних знань та вмінь, формування та розвиток мовленнєвої діяльності) та ключових компетентностей, а саме: комунікативної, соціокультурної, уміння вчитися та інших.Задля зручності використання всі розробки розміщені на окремих аркушах. Поля для записів дозволять творчому вчителеві, користуючись запропонованим у посібнику матеріалом, скласти власні плани-конспекти уроків курсу.Для вчителів початкової школи.
Turn Expand
Змiст
Орієнтовне календарно-тематичне планування
Мова і мовлення
Урок 1. Мова — скарбниця історії народу
Урок 2. Безперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова в мові. Вимова і написання слова аеропорт
Урок 3. Культура мовлення і спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях. Дотримання правил мовленнєвого етикету, культури спілкування
Текст
Урок 4. Закріплення поняття про будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе). Тема і мета висловлювання. Заголовок. Вимова і написання слова футбол
Урок 5. Поділ тексту на частини, складання плану за допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців. Визначення теми висловлювання у текстах, формулювання основної думки
Урок 6. Робота з деформованим текстом: виявлення відсутніх абзаців, переставляння частин тексту, вилучення речень, що не відповідають темі, додавання кінцівки (заключного речення) 
Урок 7. Знаходження та інтонаційне виділення у реченнях тексту (монологічного і діалогічного) слів, найважливіших для висловлення думки. Спостереження над засобами зв’язку речень у тексті. Лексичні засоби для зв’язку речень у тексті 
Урок 9. Текст-опис. Вправи на порівняння художнього і науково-популярного описів 
Урок 10. Складання художніх та науково-популярних описів. Обговорення своїх письмових робіт у парах, невеликих групах; відзначення позитивних сторін роботи, висловлення порад щодо їхнього доопрацювання 
Урок 11. Спостереження за особливостями змісту та побудови тексту-міркування: наявність певного твердження, доказів та висновків. Визначення теми висловлювання у текстах-міркуваннях, формулювання основної думки. Вимова і написання слова температура 
Урок 12. Побудова тексту-міркування, добирання переконливих доказів, формулювання висновку 
Урок 13. Вправляння у написанні замітки до стіннівки 
Речення 
Урок 15. Повторення й узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання, про головні та другорядні члени речення. Розділові знаки в кінці речень. Інтонаційно правильне читання речень, різних за метою висловлювання, окличних речень. Вимова та написання слова океан 
Урок 17. Встановлення зв’язку слів у реченні. Визначення, за допомогою чого пов’язуються слова (за допомогою закінчень і прийменників, тільки закінчень). Поширення речень словами та словосполученнями. Складання речень за зразком та схемою. Відновлення змісту деформованих речень. Вимова та написання слова трамвай 
Урок 18. Поняття про однорідні члени речення. Граматичні питання до однорідних членів речення. Спостереження за вживанням речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення 
3
Урок 19. Головні та другорядні члени речення. Поєднання однорідних членів речення за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення. Вимова і написання слова гардероб 
Урок 20. Складання речень з однорідними членами, поширення їх залежними словами; використання речень з однорідними членами у побудові текстів. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях. Вимова і написання слова кілометр 
Урок 21. Узагальнювальний урок з розділу «Речення» 
Слово. Значення слова. Частини мови 
Урок 23. Повторення й узагальнення знань і вмінь про морфемну будову слова; розрізнення слів, що належать до гнізда спільнокореневих і форм одного з таких слів. Вимова та написання слів: врівноваженість, наполегливість, справедливість, творчість 
Урок 25. Повторення й узагальнення знань і вмінь про лексичне значення слова. Спостереження за словами, що відповідають на питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? скільки? котрий? котра? котре? котрі? де? коли? як?, а також за службовими словами, до яких не можна поставити питання (і, та, на, від, але тощо). Класифікація на групи слів, що відповідають на питання різних частин мови. Вимова і написання слова дисципліна 
Урок 26. Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість тощо). Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. Багатозначність окремих іменників. Український алфавіт. Вимова та написання слів: врівноваженість, наполегливість, справедливість, творчість (продовження) 
Урок 27. Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Спостереження за точним і влучним вживанням із ряду синонімів тих слів, що найбільше відповідають змістові. Робота зі словниками синонімів та антонімів. Вимова і написання слова оптимізм 
Урок 28. Рід іменників. Віднесення іменників до одного з родів. Змінювання іменників за числами. Вимова і написання слова спільнота 
Урок 29. Змінювання іменників за відмінками. Формування умінь ставити іменники у початкову форму. Використання орфографічного словника для перевірки закінчення іменників чоловічого роду з основою на приголосний у родовому відмінку. Вимова і написання  слова держава 
Урок 30. Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з], [ц], [с] перед закінченням -і в іменниках різного роду. Правопис іменників, у яких відбулося це чергування. Вимова і написання слова шеренга 
Урок 31. Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з [е], [о] в окремих іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний. Правопис іменників, у яких відбулося це чергування 
Урок 33. Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а в родовому відмінку однини з основою на твердий і м’який приголосний та на [ж], [ч], [ш] 
Урок 34. Правопис закінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини: закінчення -ею в іменниках з основою на м’який приголосний та на шиплячі; закінчення -єю в іменниках на -ія 
Урок 35. Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини: закінчення -ем в іменниках з основою на м’який приголосний та на шиплячі; закінчення -єм в іменниках з основою на [й]. Вимова і написання слова мізинець 
Урок 37. Практичне засвоєння правопису закінчень найуживаніших іменників чоловічого роду на -ар, -яр. Використання орфографічного словника для перевірки написання найуживаніших іменників чоловічого роду на -ар, -яр 
Урок 38. Спостереження над паралельними закінченнями іменників чоловічого роду — назв істот у давальному та місцевому відмінках однини. Український алфавіт 
4
Урок 39. Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини 
Урок 41. Спостереження за закінченням іменників у множині (таблиця відмінювання). Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині 
Урок 42. Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках. Вимова та написання слова тролейбус 
Урок 43. Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по 
Урок 44. Узагальнювальний урок з розділу «Іменник» 
Прикметник 
Урок 46. Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті. Спостереження за їхньою роллю в мовленні. Вживання прикметників у прямому та переносному значеннях 
Урок 47. Прикметники-синоніми та прикметники-антоніми. Робота зі словниками синонімів та антонімів. Вимова та написання слова життєрадісний 
Урок 49. Спостереження за вживанням прикметників у текстах різних стилів: художньому і науковому (без уживання термінів) 
Урок 50. Родові закінчення прикметників. Розрізнення роду і числа прикметників у сполученні з іменниками 
Урок 51. Змінювання прикметників за родами та числами у сполученні з іменниками 
Урок 52. Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях 
Урок 53. Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах, введення їх у текст 
Урок 54. Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині (таблиця відмінювання). Граматичне питання до прикметника у сполученні з іменником 
Урок 55. Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині (таблиця відмінювання). Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях 
Урок 58. Зіставлення закінчень прикметників з основою на твердий та м’який приголосний в однині. Виконання мисленнєвих ситуацій 
Урок 59. Вживання ь перед закінченнями прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини 
Урок 60. Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в множині (таблиця відмінювання) 
Урок 61. Вживання відмінкових форм прикметників у множині. Правопис закінчення -і у називному відмінку множини (вимова та правопис) 
Урок 62. Вимова і написання найуживаніших прикметників на -ський, -цький, -зький 
Урок 63. Узагальнення і систематизація знань та вмінь з розділу «Прикметник» 
Література та Інтернет-ресурси 
Turn Expand
Вiдгуки Залишити вiдгук
Залишити вiдгук
обновить
Оновити
Поля з (*) є обов’язковими для заповнення.