Урок № 33 Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського прозового модернізму
Урок № 34 Михайло Коцюбинський. Життя й творчість майстра слова, гуманізм світогляду. Психологічна новела «Intermezzo» із жанровими ознаками «поезії в прозі». Автобіографічна основа. Поетика імпресіонізму
Урок № 35 Михайло Коцюбинський. Життя й творчість майстра слова, гуманізм світогляду. Психологічна новела «Intermezzo» із жанровими ознаками «поезії в прозі». Автобіографічна основа. Поетика імпресіонізму
Урок № 36 Михайло Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. Світ людини у зв’язку зі світом природи
Урок № 37 Михайло Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків». Фольклорне тло твору. Образи й символи повісті
Урок № 38 Михайло Коцюбинський. Повість «Тіні забутих предків». Образи Івана та Марічки як утілення романтичної ідеї незнищенності кохання
Урок № 39 Життя й творчість Ольги Кобилянської. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Її проза — зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї
Урок № 40 Життя й творчість Ольги Кобилянської. Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму
Урок № 41 Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Глибокий психологізм твору як новаторство О. Кобилянської
Урок № 42 Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної й вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique» («Меланхолійний вальс»)
Урок № 43 Позакласне читання. Ольга Кобилянська. «Земля». Психологічне трактування вічних проблем людини й землі, злочину й кари на українському матеріалі
Урок № 44 Василь Стефаник: життя й творчість. Новаторство письменника
Урок № 45 Василь Стефаник. «Камінний хрест» — психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Багатозначність символічних образів
Урок № 46 Василь Стефаник. Сюжетно-композиційні особливості. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного
Урок № 47 Життя й творчість, громадська й політична діяльність Володимира Винниченка. Винниченко-художник. Прозові
й драматичні твори. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина», його популярність у 1920-ті роки.
Успіх п’єс В. Винниченка на світовій сцені
Урок № 48 Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить — частинка вічності тощо)
Урок № 49 Образ панни (Мусі) — утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели
Урок № 50 Контрольна робота № 3
Урок № 51 Розвиток зв’язного мовлення. Ольга Кобилянська «Людина»
Урок № 52 Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза» — зв’язок із зарубіжною літературою, «нова» драма на межі століть
Урок № 53 Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Драматична спадщина. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці. Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І. Франком. Основні цикли поезій. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки
Урок № 54 «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту
Урок № 55 Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»)
Урок № 56 Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»)
Урок № 57 Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»
Урок № 58 Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа
Урок № 59 Символічність образів Мавки й дядька Лева — уособлення духовності й краси. Мати Лукаша й Килина — антиподи
головної героїні Мавки. Симбіоз високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша
Урок № 60 Природа й людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей. Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю й мрією. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. Художні особливості драми-феєрії
Урок № 61–62 Розвиток зв’язного мовлення. Твір-розповідь з елементами роздуму за драмою-феєрією Лесі Українки «Лісова пісня»
Урок № 63 М. Вороний — ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Єдність краси природи й мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»)
Урок № 64 Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»)
Урок № 65 Життя й творчість, світоглядні переконання Олександра Олеся. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась…»)
Урок № 66 «Чари ночі» — перлина інтимної лірики української поезії. Мотив краси кохання й молодості, філософські роздуми про гармонію людини й природи. Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні настрою, емоцій. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»)
Урок № 67 Драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку — символ духовних поривань до кращого життя. Маса, гурт людей і їхній провідник. Лідер — сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю
Урок № 68 Література рідного краю. Олександр Олесь. Поезії
Урок № 69 Повторення та узагальнення
Урок № 70 Контрольна робота № 4