Переходь на українську ua
Каталог
Е-книги
График работы:
с 9-00 до 21-00 (пн-пт), с 10-00 до 19-00 (сб)
с 9-00 до 21-00 (пн-пт), с 10-00 до 19-00 (сб)
Каталог
Е-книги
Мовлення починається зі звуконаслідування
11.01.2023
Что почитать?

Усі ми свого часу почали мовлення зі звуконаслідування – тимчасових слів. Це природно: лепетання і звуконаслідування – початкові етапи розвитку мовлення дитини. Те, що ми вважаємо милим дитячим лепетанням – це є звуконаслідування – відтворення складів, що співвідносяться з предметами, діями, ознаками («ба-ба» – бабуся, «бі-бі» – машина) і є початком мовлення малюка. На цьому етапі незамінними помічниками батьків стануть маленькі віршики, що допоможуть розвинути увагу малюка у бік звукового сприйняття мови, почуття ритму, удосконалення мовленнєвого слуху, збагачення словникового запасу.

Видавництво «Ранок» із задоволенням представляє цілу низку книжечок зі звуконаслідуванням, які є мастхевом для батьків: серія «Перші звуки», дві книги із серії «Маленькому пізнайкові» та «Кумедний вiмельбух про звуки навколо мене».

«Перші звуки» – це шість книжок, кожна за певною тематикою («У лісі», «Звуки», «В оселі», «На вулиці», «У селі», «На подвір’ї»), із простенькими, але надзвичайно милими віршиками зі звуконаслідуванням. Ви разом із дитиною закохаєтеся в ці книжки з першого розвороту, оскільки малюки обожнюють коротенькі віршики зі звуконаслідуванням. А ви переконаєтесь, наскільки легко і органічно гра та взаємодія з книгами із серії «Перші звуки» активізують мовлення дитини.

Яскраві живі малюнки в «Перших звуках» тісно пов’язані з наочними ситуаціями та іграми. Звуконаслідування стосується конкретних предметів, героїв та дій (курча – «пі-пі», щеня – «гав», молоток – «тук-тук»). Малюк дивиться на картинку, розуміє значення слів, що вимовляє, використовує їх за призначенням, нескінченно та із задоволенням повторює, і в нього виникає прямий мотив, щоби почати говорити.

З книгами «Хто що говорить» та «Хто як говорить» із серії «Маленькому пізнайкові» ваш допитливий малюк окрім того, що активізує мовлення, ще й дізнається багато нового про тваринок. Тут є і хоробре каченя, і грайливий песик, і веселе тигреня… Малюк із задоволенням обиратиме героя віршика за допомогою форми-драбинки. Граючись, дитина вивчить звуки, які відтворюють тваринки, і досить швидко запам’ятає прості кумедні віршики-домовлянки зі звуконаслідуванням. Коли ви гратиметесь з книжкою, зробіть паузу в тому місці, де є звуконаслідування, а ваша дитина самостійно почне, продовжить або закінчить віршика. Таким чином ви бонусом отримаєте зростання самооцінки та стимуляцію творчої уяви малюка.

Ми радимо батькам паралельно зі звуконаслідуванням використовувати звичайні слова («бі–бі» – машина), для того, щоб малюк розумів, що «бі–бі» та машина – це те саме. А коли дитина матиме певний багаж звуконаслідування, приділіть увагу тому, щоб вона використовувала його стосовно всіх предметів одного виду. Наприклад, «чу-чух» – це може бути будь-який поїзд, а не тільки іграшковий, «гав» – будь-який собака чи цуценя тощо. Кожне звуконаслідування має позначати предмет, знайомий малюку не тільки з картинок, а й наживо. Добре, якщо ви закріплюєте вивчені звуки під час прогулянки на вулиці. Бачимо трамвай – нагадуємо: «дзелень», поїхала вантажівка – нагадуємо: «дир», пішов дощ – «кап-кап».

Корисною стане практика закріплення звуконаслідування при розгляданні ілюстрацій до інших дитячих книжок. На цей випадок нашою паличкою-рятувалочкою стане «Кумедний вiмельбух про звуки навколо мене». Прості захоплюючі завдання, потішні малюнки, улюблена дітлахами тема звуконаслідування тваринам – усе це допоможе розвинути дитяче мовлення та образне мислення. Ілюстрації з безліччю непередбачуваних деталей та яскравих персонажів можна розглядати годинами і щоразу знаходити щось нове. Цікаво буде не лише дітям, а й батькам.

З дитячими книгами видавництва «Ранок» навчання дитини – розвиток мовлення, тренування пам’яті, уваги та посидючості – перетворюється на веселу гру!

Понравилась статья? Расскажите друзьям:
Поделиться: